4
دبیر علمی همایش حکمرانی متعالی:

حکمرانی نیازمند فرهنگ سازی و گفتمان سازی در سطح دانشگاه‌ها است

  • کد خبر : 56888
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
حکمرانی نیازمند فرهنگ سازی و گفتمان سازی در سطح دانشگاه‌ها است
دبیر علمی همایش حکمرانی متعالی تبریز گفت: حکمرانی واژه ای جدید در ادبیات سیاسی کشور و جهان بوده که نیازمند فرهنگ سازی و گفتمان سازی در سطح دانشگاه ها و حوزه های علمیه است.

به گزارش تبریزمن، میکائیل جمال پور در همایش حکمرانی متعالی تبریز با اشاره به برپایی تعداد ۹ پیش نشست همایش حکمرانی متعالی در آذربایجان شرقی، گفت: شاید بتوان ادعا کرد که تاکنون چنین همایشی با پایه علمی محکم در استان برگزار نشده است طوری که پیش همایش‌های آن در سطح بسیار بالایی برگزار شد.

وی، حکمرانی را واژه‌ای جدید در ادبیات سیاسی کشور و جهان خواند که نیازمند فرهنگ سازی و گفتمان سازی در سطح دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است و اگر در این خصوص به موفقیت‌هایی دست یابیم می‌تواند به تحقق آن در لایه‌های مختلف مدیریتی امیدوار بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال حکمرانی از پایین به بالا بوده و در صدد عملی سازی آن است، ادامه داد: این همان معنی و مفهوم جمهوریت است که آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت‌های بسیار وسیع علمی و دانشگاهی می‌تواند در این حوزه پیشتاز باشد.

جمال پور همایش تبریز را زمینه‌ای برای شروع فعالیت‌های عمیق علمی و اجرایی برای تحقق حکمرانی متعالی دانست و افزود: ایجاد شعبه‌ای از مدرسه شهید بهشتی در تبریز یکی از مطالبات مهم اهالی دانشگاه و مدیران اجرایی آذربایجان شرقی است تا بدین طریق تربیت مدیران در تراز انقلاب اسلامی صورت عینی به خود بگیرد.

وی از آمادگی دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی برای راه اندازی شعبه مدرسه شهید بهشتی خبر داد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمام حکومت‌ها در دنیا به دنبال قوی شدن و رضایت حداکثری مردم هستند، گفت: از این رو تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید شیوه انجام وظایف اداری خود را طوری ترسیم کنند که به اقتدار نظام و رضایتمندی مردم منجر شود.

جمال پور اظهار کرد: آرزوی هر نظام، قدرتمند شدن مملکت و رضایتمندی مردم است و این همان حکمرانی است که در حال حاضر در بیشتر کشورها رواج یافته است.

وی از ارسال تعداد ۱۵۰ مقاله علمی به همایش حکمرانی متعالی در تبریز خبر داد که تعداد ۳۸ مقاله توسط دبیرخانه پذیرش شد و ۹ عنوان آن در جریان این همایش در قالب سخنرانی ارائه می‌شود

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=56888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.