5
در دیدار با امیرعبداللهیان مطرح شد؛

وزیر خارجه برزیل رفع تحریم‌ها علیه ایران را زمینه ساز تقویت روابط دوجانبه دانست

  • کد خبر : 56935
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
وزیر خارجه برزیل رفع تحریم‌ها علیه ایران را زمینه ساز تقویت روابط دوجانبه دانست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت که حمایت برزیل از عضویت ایران در گروه بریکس، علاوه بر تقویت چندجانبه گرایی، حجم تبادل تجاری و همکاری های اقتصادی ایران و برزیل را افزایش خواهد داد.

به گزارش تبریزمن، حسین امیرعبداللهیان در دیدار همتای برزیلی خود در حاشیه اجلاس بریکس در کیپ تاون با تبریک مجدد پیروزی لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، ابراز اطمینان کرد که روابط دو کشور در دوره جدید بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اولویت‌های سیاست خارجی دولت سید ابراهیم رئیسی، سیاست های مستقل برزیل را مورد توجه و اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود، قدمت ۱۲۰ ساله روابط دوجانبه، سرمایه بزرگی برای دو کشور است.

امیرعبداللهیان با اشاره به حجم بالای روابط تجاری دو کشور گفت: برزیل را شریک بزرگ تجاری ایران می دانیم.

وی افزود جمهوری اسلامی ایران آماده است که برنامه جامع همکاری های بلند مدت با برزیل را تدوین و امضا کند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: حمایت برزیل از عضویت ایران در گروه بریکس، علاوه بر تقویت چندجانبه گرایی، حجم تبادل تجاری و همکاری های اقتصادی ایران و برزیل را افزایش خواهد داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از همکاری ارزشمند دولت برزیل در پهلوگیری ناوگروه دریایی ایران در بندر برزیل و برنامه ها و گفتگوهای خوب انجام شده در جریان سفر این ناوگره به دور دنیا تشکر کرد.

امیرعبداللهیان همچنین از همتای برزیلی خود جهت سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

مائورو ویرا وزیر امور خارجه برزیل نیز در این دیدار گفت: با شما هم‌نظر هستم که فرصت خوبی را برای تقویت روابط دوجانبه در اختیار داریم.

وی از دعوت به عمل آمده جهت سفر به تهران تشکر کرد و افزود، از سفر به تهران بمنظور یافتن راهکارهای مناسب برای تقویت روابط دوجانبه در تمام سطوح خوشحال می شوم.

وزیر امور خارجه برزیل با ابراز امیدواری نسبت به پیشرفت مذاکرات برجام و رفع تحریم ها علیه ایران گفت، برزیل با تحریم های یکجانبه مخالف است و برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران، زمینه تقویت روابط دوجانبه را فراهم‌ می کند.

در این دیدار طرفین در خصوص انجام برخی برنامه های مشترک به مناسبت صد و بیست سالگی روابط دو جانبه توافق کردند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=56935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.