1
رئیس جمهور:

چرا برخی از اعتراف رسمی آمریکا به شکست مقابل ایران ناراحت هستند؟

  • کد خبر : 57427
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
چرا برخی از اعتراف رسمی آمریکا به شکست مقابل ایران ناراحت هستند؟
رئیس جمهور گفت: امروز مردم ما آمریکا را در بسیاری از صحنه‌ها شکست داده و خود مسئولان آمریکا اعتراف کردند که ما در تحریم‌ها از ایران شکست خوردیم و باید از برخی پرسید چرا شما از این موضوع ناراحت هستید.

به گزارش تبریزمن، آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دور دوم سفر استانی خود به آذربایجان‌شرقی در دیدار مردمی با مردم که در محوطه سنگفرش ارک تبریز برگزار شد، اظهار کرد: بزرگان آذربایجان نه فخر این خطه که مایه تفاخر ایران و جهان و علامه‌های آن ستارگان درخشان دنیای فقهات هستند و شهدای محراب آن خدمات ارزنده‌ای برای انقلاب و کشور داشته‌اند،تمام افتخار من نوکری و خدمت به چنین مردمی است،ادای احترام مردم تبریز مرا شرمنده کرد، همه اینها را باید در قالب اعلام وفاداری به ولایت و شهدا و نظام جمهوری اسلامی ایران تفسیر کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تحلیل جامع واقعیت ایران اسلامی در جوار مرقد امام راحل گفت: ایشان بر دو مولفه ایمان و امید تاکید و آنها را رمز ماندگاری و قدرتمندی انقلاب اسلامی و شکست دشمنان این نظام دانستند و این ایمان را در دل مردم تبریز می بینیم و آینده با حضور چنین مردمی امیدبخش است.

 هویت آذربایجان و مردم آن دین مداری است

رئیس جمهور تصریح کرد: هویت آذربایجان و مردم آن دین مداری است و جریان مشروطه یکی از برگ های زرین مردم این خطه بوده و حضور آذربایجانی ها و ایستادگی آنها در مقابل دشمن زبون در دفاع مقدس، ایستادگی و مقاومت و نقش آفرینی در قیام ۲۹ بهمن و نظایر این نقش آفرینی ها نشان می دهد که ایستادگی و مقاومت با زندگی مردم تبریز و آذربایجان عجین شده است.

مردم آذربایجان همیشه در فتنه‌ها دشمن را ناکام گذاشتند

وی اضافه کرد: دشمن‌شناسی،مقاومت و ایستادگی مشخصه مردم تبریز و آذربایجان در عصر حاضر بوده و مردم این خطه در اغتشاشات و فتنه‌های اخیر دشمن را ناکام گذاشتند و حقیقتا باید گفت یاشاسین تبریز، یاشاسین آذربایجان.

رئیسی خطاب به مردم تبریز و آذربایجان‌شرقی گفت: در سفر اول به این استان شرایط کرونایی بود و امکان حضور در جمع شما نبود و دولت در روزهایی سر کار آمد که روزی ۷۰۰ خانواده عزادار می‌شدند ولی الان آن روزها گذشته و با تلاش و لطف پروردگار و حمایت و ایستادگی کادر درمان از آن برهه سخت عبور کرده ایم.

تشکل مس آذربایجان

وی با تشکر از مسئولان استانی تصریح کرد: از جمله مواردی که در سفر اول مطرح شد و وعده پیگیری آن را دادیم، موضوع راه آهن تبریز به میانه بود و الان من این وعده را می‌دهم که این راه‌آهن فردا افتتاح خواهد شد و در مورد شرکت مس آذربایجان هم اقدامات لازم انجام شد و این خبر خوش و انجام شدن آن را می‌دهم.

چرا برخی‌ از اعتراف رسمی آمریکا به شکست مقابل ایران نارحت هستند؟

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه کشور در حال پیشرفت است و برخی‌ها نمی‌خواهند این واقعیت را ببیند، گفت: امروز مردم ما آمریکا را در بسیاری از صحنه‌ها شکست داده و خود مسئولان آمریکا اعتراف کردند که ما در تحریم‌ها از ایران شکست خوردیم و باید از برخی پرسید چرا شما از این موضوع ناراحت هستید؟

وی با بیان اینکه بازدیدهای امروز تنها مربوط به تبریز بود، افزود: در این بازدیدها شاهد بودیم که تولید دو برابر شده و گروه صنعتی ماشین سازی که با تعطیلی روبه‌رو شده بود، امروز که بازدید کردم یک هزار و ۲۰۰ ماشین تولید میکند و هدفگذاری امسال آنها دو هزار ماشین است و در فاصله دو سفر ۲۲۰ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته اند و هزاران کارگر به سر کار رفته اند و باید پرسید آیا این پیشرفت نیست؟

اقدامات دولت سیزدهم برای احیای دریاچه ارومیه

رئیسی در خصوص وعده خود برای احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: دست اندرکاران سه شیفته برای احیای این دریاچه تلاش کردند و به حد معمول رساندند و با این اقدامات گام‌های جدی و عملی برای احیا برداشته شده و کارها و پیشرفت های بزرگی در کشور و تبریز اعم از بخش‌های علمی و فرهنگی و دانش بنیان حاصل شده که وقتی از کشورهای دیگر به بازدید می‌آیند، شگفت‌زده می‌شوند که چگونه یک کشور تحت تحریم اینگونه پیشرفت می کند.

امروز باید ایران قوی داشته باشیم 

وی تصریح کرد: شهدای ما به ما آموختند با ایمان و امید می توان کشور و تمام حوزه ها را به پیش برد؛ امروز باید ایران قوی داشته باشیم که یک جلوه آن تولید موشک «فتاح» است ولی جلوه های دیگرش همین تولید اقتصادی در کارخانه های تولیدی است،ایران قوی با هیچ تکانی، تکان نخواهد خورد زیرا این را از شهدا یاد گرفتیم و تاکنون کارهای زیادی انجام شده و از این به بعد هم خواهد شد.

رئیس جمهور خطاب به برخی بدخواهان گفت: تجارت ما در چهل سال گذشته رکورد زده و با اینکه دشمنان این افزایش تولید را نمی‌خواستند اما امروز مراکز تولیدی ما فعال هستند و در حالی که دشمنان پیشرفت را برای ما نمی‌خواستند، اکنون کشور در حال پیشرفت است.

نباید فساد و پارتی بازی در سازمان‌ها رخنه کند/ دولت مردمی اجازه ریشه کردن فساد را نخواهد داد

وی به مسئولان و مدیران استانی متذکر شد: قدر این مردم را بدانید، این مردم بسیار خوب هستند و مسئولان نباید اجازه دهند در اداره‌های تحت مسوولیت آنها کار مردم به تعویق انداخته شود و نباید فساد و پارتی بازی در سازمان‌ها رخنه کند و بنده به همه اطمینان می‌دهم دولت مردمی اجازه ریشه کردن فساد را نخواهد داد و هر تخلفی که بوده، باید گزارش شود، نمی‌گویم دولت ما معصوم است و کسی در آن گناه نمی‌کند، ما می‌گوییم دولت اجازه نمی‌دهد کوچکترین فساد در کشور لانه کند.

رئیسی گفت: مسئولان باید برای توجه به نیروهای بومی و متخصص برنامه داشته باشند و در هر شهر و کوی و برزن دختران و پسران تحصیل کرده و با مهارت را حمایت کنند و از نقش آنها در ورزش و اقتصاد و فرهنگ و سایر حوزه ها استفاده کنیم و زمینه را برای شکوفایی آنها فراهم سازیم.

وی تأکید کرد: دو پیام مهم دارم، یکی پیام امید برای همه دلدادگان نظام که از موفقیت‌های کشور خوشحال خواهند شد و دومی را برای دشمنان دارم که تا امروز آنان را ناامید کرده ایم و از این به بعد هم ناکام خواهیم گذاشت.

وی به دست نوشته‌های حاضران در این دیدار مردمی نیز اشاره کرده و افزود: این عزیزان دلنوشته ها و خواسته‌هایشان را نوشته‌اند و به جد پیگیر همه خواهم بود و هیچ کدام از این نوشته‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند چون بنده خادم مردم هستم و به این خادمی افتخار می‌کنم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=57427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.