3

رئیس جمهور دستورداد، تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی برای خرید اقساطی تراکتور

  • کد خبر : 57465
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
رئیس جمهور دستورداد، تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی برای خرید اقساطی تراکتور
سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: از دستور روز جاری رئیس‌جمهور در زمینه اعطای پنج‌ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واگذاری تراکتور اقساطی به کشاورزان ابراز خرسندی کرد و گفت: با این دستور عده کثیری که در صف خرید بودند به نتیجه می‌رسند.

به گزارش تبریزمن، سیدمحمدآقامیری عصر امروز در جلسه شورای اداری مراغه که در جریان سفر دو روزه به استان آذربایجان شرقی، قول پیگیری مشکلات مردم مراغه در هیئت دولت و انتقال این مطالبات به رئیس جمهور را داد و اظهار کرد: محصول سیب یک مزیت نسبی برای شهرستان مراغه است و باید برای حمایت از این محصول، صنایع تبدیلی در مراغه رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه فعالیت صنایع تبدیلی در افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی موثر است، افزود: ۳۰ درصد سهمی که برای فسادپذیری محصولات کشاورزی در نظر گرفته می‌شود، با ایجاد صنایع تبدیلی به چرخه مصرف بر می‌گردد.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی افزود: راه‌اندازی و رونق صنایع تبدیلی می‌تواند موجب کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، اشتغالزایی و افزایش درآمد در بخش کشاورزی شود.

آقامیری با اشاره به تقاضا محور بودن تبدیل آبیاری سنتی به سامانه‌های نوین آبیاری و آبیاری تحت فشار، گفت: محدودیتی در تامین سهم دولت در گسترش سامانه‌های نوین آبیاری نداریم و برای همه درخواست ها در این حوزه اعتبار تخصیص خواهیم داد.

وی با اشاره تامین ۲۵ درصد گوشت کشور توسط عشایر، گفت: عشایر مردمان غیوری هستند که با کمترین میزان استفاده از منابع کشور، بیشترین عایدی را دارند اما برای حفظ منابع طبیعی در برابر چرای بی‌رویه دام نیز باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بتوانیم به تولید استمرار بدهیم و  احیای مراتع سهند با یک راهکار منطقی صورت گیرد تا عشایر نیز متضرر نشوند.

آقامیری در خصوص مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت گفت: دارایی‌های حوزه کشاورزی باید در خدمت تولید قرار گیرد.

وی ادامه داد: رعایت حریم‌ها در حوزه تاسیس مزرعه پرورش دام و طیور باید دارای نتیجه مثبت برای حوزه کشاورزی باشد بنابراین نیاز است تا تغییراتی در این حوزه صورت گیرد و این مساله به وزارت جهادکشاورزی واگذار شود.

آقامیری همچنین در پاسخ به خواسته مسئولان مراغه مبنی بر جبران خسارت سرمازدگی باغات، بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور بیمه کردن محصولات کشاورزی و دام و طیور و آبزیان الزامی است و اگر اتفاقی برای اینها بیافتد، دولت هیچگونه خدماتی نمی‌توانند بدهند؛ البته صندوق‌های بیمه هم رضایت بهره‌برداران کشاورزی را به دست نیاورده‌اند.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد که امهال یکساله تسهیلات باغداران پیگیری شود

وی بیان کرد: دو موضوع تشکیل استان جدید به مرکزیت مراغه و تکمیل آزادراه مراغه – هشترود را به عنوان مطالبه‌های جدی مردم و مسئولان مراغه به رئیس‌جمهور منتقل می‌کنم.

آقامیری افزود: احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند، فعالیت بندر خشک و بسیاری دیگر از مطالبه‌های مردم این شهرستان با توجه به وضعیت مالی دولت پیگری خواهد شد و تحقق برخی از آنها شاید زمانبر باشد اما مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی برای خرید اقساطی تراکتور

وی همچنین از دستور روز جاری رئیس‌جمهور در زمینه اعطای پنج‌ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واگذاری تراکتور اقساطی به کشاورزان ابراز خرسندی کرد و افزود: با این دستور عده کثیری که در صف خرید بودند به نتیجه می‌رسند؛ البته اولویت‌هایی از سوی وزارت جهادکشاورزی تعریف خواهد شد تا عدالت در این زمینه رعایت شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=57465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.