2

تحقق وعده آبی دولت مردمی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 57567
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
تحقق وعده آبی دولت مردمی در آذربایجان‌شرقی
طرح تامین و انتقال آب شرب به شهرستان میانه با دستور رئیس جمهور و حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تبریزمن، یوسف غفارزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی پیش از ظهر امروز در رابطه با اهمیت اجرای این طرح مهم آبی در استان  اظهار کرد: طرح اولویت‌دار تامین و انتقال آب شرب میانه به عنوان یکی از مصوبات استان آذربایجان‌شرقی در سفر نخست ریاست جمهوری تامین اعتبار شده بود، در کمترین زمان ممکن و در دومین سفر ریاست جمهوری افتتاح شد.

وی ادامه داد: این طرح شامل پروژه تامین آب توسط سد گرمی چای، تصفیه‌خانه و در نهایت انتقال آب به شهر میانه به منظور تامین بخش عمده آب شرب و بهداشتی شهر میانه و مراکز جمعیتی واقع در مسیر به تعداد ٢٠٠ هزار نفر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: خط انتقال این طرح به طول ۴٩ کیلومتر با لوله‌های ۸۰۰ و ۹۰۰ میلی‌متری بوده و تا ظرفیت ۱۰ میلیون متر مکعب در سال برای افق ١۴٢۵ آب را انتقال می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده که با بروزرسانی آن مجموع هزینه‌های مربوطه شامل ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود، ادامه داد: تصفیه‌خانه این طرح با ظرفیت ۴۵۰ لیتر در ثانیه شامل یک واحد و خط انتقال از تصفیه‌خانه تا مخزن شهر نیز دارای ظرفیت ۹۰۰ لیتر در ثانیه است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=57567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.