6
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد؛

احداث «باغ موزه ستارخان» با طراحی ایرانی در تبریز احداث «باغ موزه ستارخان» با طراحی ایرانی در تبریز

  • کد خبر : 58144
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۱
احداث «باغ موزه ستارخان» با طراحی ایرانی در تبریز احداث «باغ موزه ستارخان» با طراحی ایرانی در تبریز
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی درخصوص روند ساماندهی خانه تاریخی ستارخان از احداث «باغ موزه ستارخان» با طراحی ایرانی توسط شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش تبریزمن، احمد حمزه زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: هر مکانی که بخواهد تعمیر یا احداث شود، اول باید حریم آن آزادسازی شود. شهرداری واقعاً در این قضیه سنگ تمام گذاشته و زمین‌های آنجا را تملک و یک به یک آزاد کرده و طرح بسیار زیبایی هم دارد که بعد از آزادسازی قرار است آن را اجرا کند.

وی افزود: این طرح شامل محوطه سازی و همچنین طراحی باغ ایرانی است و قرار است مثل موزه بازار، خانه تاریخی در یک گوشه قرار داشته باشد و فضای جلوی آن را هم باغ در بر بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان با بیان اینکه شهرداری درگیر آزادسازی بوده و هزینه زیادی کرده است گفت: بالاخره پروژه عمرانی این مشکلات و گرفتاری‌ها را هم دارد. این طرح باید مراحل خود را طی کند تا به عمران و آبادی برسد.

گفتنی است؛ در فاز اول پروژه احیای خانه ستارخان ۱۳ واحد مسکونی وجود داشت که با برنامه‌ریزی انجام شده به هشت واحد تقلیل یافت تا مسیر دسترسی به خیابان اصلی باز باشد. همچنین فاز دوم این پروژه نیز امسال اجرایی خواهد شد.

طرح مطالعاتی این باغ‌موزه با همکاری دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز و معاونت شهرسازی شهرداری تبریز تدوین شده و پس از اتمام تملک واحدهای مسکونی پیرامونی، اجرایی می‌شود.

تملک واحدهای مسکونی پیرامون خانه ستارخان، حفظ درختان موجود و احداث فضای سبز جدید، تأمین روشنایی محل، برنامه‌های مدیریت شهری برای باغ‌موزه ستارخان است.

مدیریت شهری تبریز خود را در قبال حفظ و نگهداشت میراث فرهنگی و تاریخی شهر مسئول دانسته و از این رو با تملک و مرمت خانه‌های تاریخی شهر، آنها را بری بازدید عموم شهروندان آماده می‌کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.