4

آماده میزبانی ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در مرز تمرچین هستیم

  • کد خبر : 58216
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
آماده میزبانی ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در مرز تمرچین هستیم
استاندار آذربایجان غربی گفت: سال گذشته حدود ۷۰ هزار زائر عتبات عالیات از مرز تمرچین تردد کردند و امسال آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی هستیم.

به گزارش تبریزمن، محمدصادق معتمدیان یکشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری استانی به برنامه ریزی برای تردد زائران استان‌های شمال و شمال غرب کشور از مرز تمرچین اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، احتمال افزایش آمار تردد زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین بالا بوده و مردم و مسئولان آذربایجان غربی آماده میزبانی این زائران هستند.

استاندار آذربایجان غربی به هماهنگی با اقلیم کردستان عراق برای تسهیل تردد و تأمین امنیت زائران عتبات عالیات نیز اشاره کرد و افزود: تدابیر حداکثری برای میزبانی از زائران اربعین حسینی و تسهیل خدمات رسانی شایسته در حوزه‌های اسکان، تغذیه، بهداشتی و درمانی، حمل و نقل و … اندیشیده شده است.

معتمدیان همچنین با یادآوری برنامه‌های دولت سیزدهم برای توسعه آذربایجان غربی، اضافه کرد: ساماندهی مرزهای استان و فعال سازی ۵ پایانه مرزی و ۲۴ ساعته کردن برخی از مرزها، منجر به افزایش صادرات از آذربایجان غربی شده و با توجه به مرز مشترک با سه کشور، از استان‌های پیشرو در دیپلماسی منطقه‌ای بودیم.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت متمرکز و ساماندهی مرزهای استان با حمایت دولت سیزدهم و دیپلماسی فعال منطقه‌ای، افزود: با رفع موانع و هماهنگی برای رونق صادرات از مرزهای استان، شاهد صادرات بیش از یک میلیارد دلار از مرز تمرچین بودیم که بیشتر از صادرات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی می‌باشد.

برگزاری جلسات مشترک با استانداران مرزی ترکیه در ماه‌های آینده

استاندار آذربایجان غربی به نشست مشترک استانداران هم مرز با اقلیم کردستان عراق نیز اشاره کرد و ادامه داد: نشست‌های مشترک با استان‌های هم مرز آذربایجان غربی تداوم خواهد داشت تا منافع مردم استان و کشورمان تأمین شده و شاهد توسعه مبادلات اقتصادی در منطقه باشیم.

معتمدیان همچنین از برگزاری جلسات مشترک با استانداران مرزی ترکیه در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: با توسعه روابط و مراودات مرزی با ترکیه از طریق مرزهای مشترک و استفاده از فرصت‌های دو کشور، به دنبال رسیدن به تراز ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات اقتصادی ایران و ترکیه هستیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اعلام اینکه ایمیدرو بزرگترین پروژه معدنی خود در شمال غرب کشور را در جنوب استان آغاز کرده، گفت: نهادهای حاکمیتی و هلدینگ های بزرگ، گام‌هایی را برای سرمایه گذاری ۴۳ هزار میلیاردی در حوزه معدن آذربایجان غربی برداشته‌اند و از این رو اهتمام جدی برای ساماندهی این حوزه در سطح استان داریم.

معتمدیان همچنین حمایت از تولید و سرمایه گذاری در آذربایجان غربی را از سیاست‌های دولت سیزدهم معرفی کرد و افزود: در طرح‌هایی چون یکشنبه‌های حمایت از تولید، به دنبال پشتیبانی از تولیدکنندگان و کمک به افزایش تولید در استان هستیم.

وی در ادامه از احیای حدود ۲۴۰ واحد تولیدی استان در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: احیای واحدهای تولیدی نقش مؤثری در بهبود وضعیت اشتغال آذربایجان غربی داشته و با اشتغال زایی ۱۰۹ درصدی سال گذشته، در سه ماهه اول امسال رتبه سوم اشتغال زایی در بخش خصوصی را در سطح کشور کسب کردیم.

نرخ بیکاری آذربایجان غربی به ۶.۷ درصد رسیده است

استاندار آذربایجان غربی به تداوم کاهش نرخ بیکاری در استان در چهار فصل سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در سه ماهه اول سال جاری، نرخ بیکاری آذربایجان غربی به ۶.۷ درصد رسیده و با هم افزایی تمامی دستگاه‌ها و بخش خصوصی، شاهد تداوم کاهش نرخ بیکاری در استان خواهیم بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به کاهش ریسک سرمایه گذاری در آذربایجان غربی در طول دو سال اخیر، تصریح کرد: دغدغه اول تمامی مسئولان استان، بهبود وضعیت اقتصادی آذربایجان غربی و مردم این استان می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های دولت در آذربایجان غربی برنامه محور است، افزود: با توجه به برنامه ریزی ها و ریل گذاری‌های انجام شده، شاهد ارائه کارنامه‌ای مثبت از خدمات رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف هستیم و به عنوان مثال در سال گذشته در شاخص بهبود فضای کسب و کار، همواره در جمع سه استان اول کشور بودیم.

استاندار آذربایجان غربی به میزبانی استان از سه رویداد بزرگ ورزشی در تابستان امسال نیز اشاره کرد و یادآور شد: آذربایجان غربی در حوزه ورزشی، ظرفیت‌های زیادی دارد و تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان، به صورت متوازن و عادلانه برای بهره مندی تمامی اقشار دنبال خواهد شد.

معتمدیان در پایان، اولویت اول استان را آرامش، امنیت، توسعه و پیشرفت معرفی کرد و افزود: منافع ملی کشور را نباید قربانی اغراض کوتاه مدت شخصی و سیاسی کرد و باید با مردم صادق بوده و خدمتگزاری شایسته در تأمین معیشت و رفاه آنها باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.