5

۱۴ مدرسه آسیب دیده زلزله خوی تحویل آموزش و پرورش می شود

  • کد خبر : 58288
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
۱۴ مدرسه آسیب دیده زلزله خوی تحویل آموزش و پرورش می شود
 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۱۴ مدرسه آسیب دیده در زلزله خوی بازسازی و به آموزش و پرورش تحویل داده می شوند.

به گزارش تبریزمن، علی مطهری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع از ۷۸ مدرسه واقع شده در کانون زلزله اخیر شهرستان خوی ۸ مدرسه هیچ گونه آسیبی ندیده بود و از آنان استفاده می‌شد ولی ۷۰ مدرسه دیگر نیازمند تعمیرات بودند که ۵۰ درصد این بناها تعمیر شد.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی ۳۵ مدرسه که در کانون زلزله سال گذشته شهرستان خوی واقع شده بود، در ماه اخیر به پایان رسید، اظهار کرد: هم اکنون این ۳۵ مدرسه با ۳۱۳ کلاس درس مورد استفاده است، ۱۴ مدرسه نیز در قالب ۱۱۳ کلاس درس پیمان سپاری شده که از محل اعتبارات مدیریت بحران با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و زمانبندی سه تا ۱۲ ماه برای عملیات اجرایی، تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

مطهری اضافه کرد: تخصیص اعتبارات ویژه به بازسازی مدارس خوی نیز که با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان انجام شد موجب شد تا مدارس این منطقه نیز بهسازی، بازسازی و مقاوم سازی شود.

مطهری در خصوص سرانه فضای آموزشی در استان نیز گفت: سرانه فضای آموزشی استان در طول فعالیت دولت سیزدهم از چهار مترمربع به ۴.۲۲ سانتی مترمربع در حال حاضر رسیده و ۲۲ سانتی متر به فضای آموزشی استان در دولت سیزدهم اضافه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: اعتبار امسال برای اتمام طرح‌های نیمه تمام هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده اما برای رسیدن به میانگین فضای آموزشی کشور و اتمام پروژه‌های نیمه تمام آموزشی به ۲ برابر این مبلغ نیاز است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.