2
استاندار آذربایجان شرقی:

رضایت چندانی از روش‌های تولید محصولات دانش بنیان نداریم

  • کد خبر : 58335
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
رضایت چندانی از روش‌های تولید محصولات دانش بنیان نداریم
 استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: امروز ادبیات و گفتمان دانش‌بنیان در استان شکل گرفته، اما از نظر تولید محصولات دانش‌بنیان رضایت چندانی نداریم.

به گزارش تبریزمن، عابدین خرّم در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ساختار خوبی با حضور بخش دولتی، بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شد و در میدان عمل نیز اقدامات اساسی خوبی در نهادینه کردن بحث دانش‌بنیان در استان انجام گرفت، افزود: البته ضعف‌ها و تهدیدهایی مانند عدم همراهی صندوق‌های نوآوری و برخی سنگ‌اندازی‌ها هم در این حوزه داشتیم که طبیعی بود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: امروز ادبیات و گفتمان دانش‌بنیان در استان شکل گرفته، اما از نظر تولید محصولات دانش‌بنیان رضایت چندانی نداریم و تغییر و تحول در روش‌های سنتی تولید به سختی ایجاد می‌شود.

خرم با بیان اینکه بقا، رقابت و سودآوری مبتنی بر دانش امکان‌پذیر است، گفت: اگر بتوانیم در مردمی‌سازی اقتصاد از شرکت‌های دانش‌بنیان بهره ببریم، آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه خواهد بود.

وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را مهم‌ترین راه ارتقای بهره‌وری، کیفیت تولید و ارزش افزوده می‌دانیم، افزود: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشران اصلی توسعه اقتصادی استان در دولت سیزدهم است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری استاندار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، گفت: این تفاهم‌نامه باید با برنامه و توجه به مزیت‌های استان و استفاده از توان بخش خصوصی باشد و مدیریت استان نیز منابع لازم را برای اجرای آن پای کار خواهد آورد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، متن پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری استانداری آذربایجان شرقی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ارائه و در خصوص مفاد آن بحث و تبادل نظر شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.