5
رئیس اداره بهزیستی شبستر خبرداد؛

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی شبستر

  • کد خبر : 58624
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی شبستر
رئیس اداره بهزیستی شبستر از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی شبستر خبر داد.

 

به گزارش تبریزمن، احد نریمانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تنها مرکز tc استان در این شهرستان قرار دارد در خصوص حوزه‌های فعالیت بهزیستی بیان کرد: بهزیستی در حوزه‌ی معاونت‌های اموراجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشکلات مردمی فعالیت می‌کند. که در خصوص بحث پیشگیری و درمان اعتیاد ۲ مرکز اقامت وجود دارد که برای بیماران تحت نظر خدمات ارائه می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: تنها هر خانواده‌ای که زن سرپرست خانوار باشد جامعه‌ی هدف ما نیست بلکه اگر خانواده‌ای بی سرپرست باشد شرط ورود به چرخه‌ی بهزیستی این است که مستمری بگیر سایر مؤسسات نباشد اما این خانواده‌ها می‌توانند کمک‌های غیر مستمر مثل خدمات مشاوره‌ای و حمایتی را از بهزیستی دریافت کنند.

نریمانی افزود: خدمات اشتغال، دانشگاهی، بیمه‌ای، کاریابی و هر خدماتی که شهروندان دارند همه در مقوله‌ی خانواده‌ی بهزیستی هم گنجانده می‌شود، در بحث اشتغال، خانواده‌ای اگر توان بازتوانی داشته باشد چرخه‌ی بهزیستی به آنها خدمات می‌دهد و به نوعی آن خانواده باید پس از دوسال که شرایط کار پیدا کرد از چرخه‌ی بهزیستی خارج شود.

عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شبستر از همکاری و حمایت کلیه دستگاه‌های اجرایی، خیرین و شرکای اجتماعی، مؤسسات و مراکز غیردولتی و کارکنان خدوم بهزیستی تقدیر کرد و افزود: خدمت رسانی به جامعه هدف جز از طریق هم افزایی و فعالیت جهادی کلیه دستگاه‌های اجرایی میسر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: به همت خیرین در هفته بهزیستی خانه خیر در مرکز نگهداری فاطمه قشقایی کافی الملک مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

نریمانی با بیان اینکه برنامه‌های اصلی ما براساس سه اولویت کارآمدی، مردمی سازی و هوشمندسازی تدوین شده است افزود: ارائه خدمات به جامعه هدف باید با تمرکز بر کا رآمدی مؤثر باشد و در سال ۱۴۰۱ بطور مثال در انجام غربالگری شنوایی برای نوزادان تازه متولد شده به تعداد ۷۰۰ نفر و برای پنج هزار کودک غربالگری بینایی و برای ۱۳۸ زوج مشاوره ژنتیک ارائه شده است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اظهار داشت: تاکنون به مبلغ ۱۵۱ میلیارد ریال به متقاضیان فاقد شرایط پرداخت شده است.

وی با تاکید بر دریافت خدمات ۱۳۹ نفر در سال گذشته از طریق خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی اذعان داشت: کارشناسان و مشاوران اورژانس اجتماعی در مواقع همسرآزاری، خشونت خانگی، کوک آزاری به صورت تلفنی خدمت رسانی کرده و در صورت حاد بودن مشکل با تیم خدمات سیاراجتماعی اقدام به مداخله حضوری در محل نموده و پس از بررسی موضوع، ارزیابی روانشناختی و اجتماعی مراجع، خدمات مربوطه را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برای ارائه تسهیلات مسکن به مددجویان تحت پوشش، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت و مشارکت خیرین و دستگاه‌ها در یک سال گذشته ۲۶ واحد مسکونی در حال ساخت داریم که تاکنون ۱۶ واحد مسکونی نیز به جامعه هدف واگذار گردید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.