8

ایران با راه‌اندازی خط تولید تراکتور زمینه رشد و توسعه کشور «کنگو » را ممکن سازد

  • کد خبر : 58779
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
ایران با راه‌اندازی خط تولید تراکتور زمینه رشد و توسعه کشور «کنگو » را ممکن سازد
مشاور رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک کنگو خواستار راه اندازی خط تولید تراکتور در این کشور شد.

به گزارش تبریزمن، آمیناتا کاسا، مشاور رئیس جمهور، جمهوری دموکراتیک کنگو در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران خواستار ایجاد خط تولید این مجموعه صنعتی در کشور مطبوعش شد و اظهار کرد: با بازدیدی که از خطوط و کارخانه های اقماری گروه صنعتی تراکتورسازی داشتم مشتاق هستم تا زمینه راه اندازی خط تولید مشابهی را در کشور خودم و با همکاری تراکتورسازان داشته باشم تا اشتغال چندین هزار نفری که در این مجموعه اتفاق افتاد به کمک تراکتورسازی در کنگو و برای جوانان آن نیز ممکن شود.

وی افزود: با عملیاتی شدن این درخواست و توسعه سند همکاری ایران و کنگو و در ذیل آن تراکتورسازی ایران، خیلی از مشکلات کنگو حل شده و زمینه رشد و توسعه در سایه این همکاری مشترک ممکن خواهد شد.

کاسا با اشاره به موقعیت کشاورزی کنگو تاکید کرد: اگر مراودات بین دو کشور به حالت برد برد صورت گیرد مطمئنا بسیاری از مشکلات از جمله موانع پولی و ارزی نیز قابل حل جهت توسعه همکاری های دو کشور خواهد بود.

این مقام مسئول در کشور کنگو وجهه‌‌ٔ بین الملی و واقعی ایران را بسیار متفاوت از هم عنوان و اظهار داشت: ایران کشوری بسیار پیشرفته و در حال طی پله های ترقی می باشد که می‌تواند مصداقی برای سایر دول باشد.

اعلام آمادگی تراکتورسازی برای همکاری با کنگو جهت راه اندازی خط تولید

مدیر صادرات و بازاریابی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در نشست مشترک خود با مشاور رئیس جمهور کنگو با اعلام آمادگی برای راه اندازی خط تولید تراکتورهای ایرانی در این کشور گفت: تراکتورسازی آمادگی دارد در صورت همکار نهادی های دولتی و بخش خصوصی کنگو در این کشور خط تولید راه اندازی کرده و نه تنها تراکتورهای کشاورزان کنگویی بلکه نیاز کشورهای همجوار به ماشین آلات کشاورزی را تامین نمایید.

امیر احمد اندبیلی با تاکید بر اینکه تراکتور محصول و خودرانی هست که وجودش در هر سرزمینی زمینه ساز رشد و توسعه می باشد اضافه کرد: این وسیله مکانیکی چه به لحاظ کاربرد آن در کشاورزی و چه از منظر وجود صنعتی به نام تراکتورسازی می تواند رشد و توسعه و امنیت غذایی هر منطقه و کشور را تضمین نماید و مهمتر اینکه می توان با استقرار صنعت تراکتورسازی، چرخهای تولیدی و راه اندازی واحدهای صنعتی متعدد دیگر را با آن ممکن ساخت.

وی با گذر از این پیشینه برای صنعت تراکتور عنوان کرد: تراکتورسازی می تواند در صورت محقق شدن موضوع همکاری دولت و بخش خصوصی کنگو با کمترین هزینه انتقال تکنولوژی و راه اندازی خط تولید در کنگو را در دستور کار خود قرار داده و سپس هزینه های توسعه ای این مجموعه را از محل درآمدهای حاصله از فعالیت آن محقق سازد.

اندبیلی در پایان باتوجه به اهمیت و تاثیرگذاری مولفه زمان در ایجاد کسب و کار پیشنهاد داد به منظور تسریع فرآیند امور مربوط به بخش دولتی و خصوصی در راستای هم پیگیری شود تا در کمترین زمان شاهد عملیاتی و اجرایی شدن اقدامات باشیم.

گزارش فارس حاکی است، جمهوری دموکراتیک کنگو بزرگ‌ترین کشور آفریقای جنوب صحرا و دوّمین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان به‌شمار می‌آید و با جمعیت بیش از۹۰ میلیون نفر، شانزدهمین کشور پرجمعیت جهان و چهارمین کشور پرجمعیت در آفریقا است و همچنین به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشوری که زبان رسمی آن فرانسوی است، شناخته می‌شود.

جمهوری دمکراتیک کنگو از شمال با سودان جنوبی و آفریقای مرکزی، از شرق با اوگاندا، رواندا، بروندی و تانزانیا از جنوب با آنگولا و زامبیا و از غرب با جمهوری کنگو همسایه است. در غرب این کشور هم ساحل اقیانوس اطلس به طول تنها ۴۰ کیلومتر در کنار دهانه ۹۰۰ کیلومتری رود کنگو واقع است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.