3

فقر نیروی کار ماهر، فنی و علمی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 58837
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
فقر نیروی کار ماهر، فنی و علمی در آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت صنایع مختلف در استان، گفت: یکی از اساسی.ترین ظرفیت‌های استان وجود صنایع بزرگ و کوچک است، اما به رغم وجود این ظرفیت گاهی با فقر نیروی کار ماهر، فنی و علمی مواجه هستیم که این موضوع باعث پایین آمدن بهره‌وری صنایع می‌شود.

به گزارش تبریزمن، عابدین خرّم امروز در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: با تاکیدی که ریاست محترم جمهور به موضوع مهارت‌آموزی دارند، امیدوارم دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با توجه به زیست بوم آذربایجان‌شرقی در راستای مهارت‌آموزی گام بردارد و شاهد تحول اساسی در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند به عنوان دانشگاه نسل چهارم نقش ایفا کند، افزود: براساس اهداف توسعه پایدار باید ملاحظات اجتماعی نیز در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد و در این راستا کوشا باشند.

خرّم ادامه داد: در این مرحله تمام تلاش ما این است که دانشگاه در بخش مسؤولیت اجتماعی انجام وظیفه کند؛ دانشگاه در ابتدا تنها وظیفه آموزش و اعطای مدرک دارد و هنگامی که از این مرحله عبور می‌کند با همکاری صنعت و مجموعه‌های اجرایی در محیط اجتماعی نقشی فراتر ایفا می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت صنایع مختلف در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین ظرفیت‌های استان وجود صنایع بزرگ و کوچک است، اما به رغم وجود این ظرفیت گاهی با فقر نیروی کار ماهر، فنی و علمی مواجه هستیم که این موضوع باعث پایین آمدن بهره‌وری صنایع می‌شود و در این میان وظیفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان این است تا با تربیت نیروی کار ماهر و علمی این خلأ را پر کند.

وی در ادامه به یکی دیگر از چالش‌های صنایع در استان اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های صنایع عدم حضور اساتید دانشگاهی به عنوان افراد متخصص و مشاور است؛ باید زمینه حضور افراد علمی و اساتید دانشگاهی در صنایع فراهم شود و در ادامه کارگران و فعالین حوزه صنعت به منظور توانمندسازی و یادگیری فناوری های جدید و فنون علمی پا به دانشگاه گذارند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان، حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در جلسات شورای اشتغال را ضروری دانست و متذکر شد: با توجه به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در جهت تربیت نیروی انسانی ماهر و علمی در تلاش است، می تواند موثر باشد؛ با برنامه‌ریزی، اراده و انسجام می‌توان تمام مشکلات را حل کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.