7

افتتاح‌های با طعم توانبخشی

  • کد خبر : 58950
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
افتتاح‌های با طعم توانبخشی
در ششمین روز از هفته بهزیستی، ساختمان جدید مرکز توانبخشی - مراقبتی سالمندان آنا، خانه حمایتی بیماران روانی مزمن و خانه افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی در تبریز به بهره برداری رسید.

به گزارش تبریزمن، فرگل صحاف  مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی امروز  در آیین افتتاح ساختمان جدید مرکز توانبخشی سالمندان، اظهار داشت: مرکز توانبخشی مراقبتی سالمندان آنا، با زیربنای ۱۰۸۰ مترمربع و با ظرفیت اسمی ۷۰ نفر با هزینه تمام شده حدود ۱۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی در تشریح عملکرد سال ۱۴۰۱ معاونت توانبخشی بهزیستی آذربایجان شرقی، تعداد مقیمان مراکز شبانه روزی استان را ۲۴۰۷ نفر و تعداد خدمت گیرندگان از مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی را ۴۳۲۶ نفر عنوان کرد و اظهار داشت : در حال حاضر ۴۹ مرکز شبانه روزی نگهداری افراد دارای معلولیت و ۹۲ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی در حال ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی استان می باشند.

مدیرکل بهزیستی افزود: تعداد مراکز شبانه روزی سالمندان در سطح استان ۹ مرکز و با تعداد ۴۳۰ سالمند مقیم می باشد. این مراکز در شهرستان های تبریز، آذرشهر ،مراغه ، مرند و میانه وجود دارند و یک هتل آپارتمان سالمندان با امکانات ویژه در شهرستان مراغه نیز در حال خدمت رسانی به سالمندان است.

وی ادامه داد: در ششمین روز از هفته بهزیستی، مرکز توانبخشی مراقبتی سالمندان آنا، با ظرفیت اسمی ۷۰ نفر با هزینه تمام شده بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان به متراژعرصه ۱۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۰۸۰ مترمربع  به بهره برداری رسید.

صحاف همچنین از بهره برداری از خانه حمایتی بیماران روانی مزمن (نیمه راهی) خبر داد و افزود:  در راستای توانمندسازی بیماران روانی مزمن و طرح یکپارچه خانه های حمایتی بیماران روانی مزمن که توسط معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اجرا می شود (مرکز شبانه روزی/خانه یک چهارم راهی/ خانه نیمه راهی/خانه مستقل )، خانه حمایتی بیماران روانی مزمن در کجاباد به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان شرقی ۹ مرکز شبانه روزی بیماران روانی و ۵ خانه یک چهارم راهی و یک خانه نیمه راهی وجود دارد که با افتتاح این خانه، تعداد خانه های نیمه راهی استان به ۲ خانه رسید که این خانه ها، فضایی همانند خانه های سنتی ایرانی دارند و در راستای اجرای سیاست های سازمان مبنی بر تأسیس خانه و کوچک سازی مراکز ایجاد شده اند.

صحاف افزود: این بیماران در مراکز شبانه روزی توانایی‌های لازم را جهت ورود به خانه یک چهارم راهی کسب می‌کنند و به ترتیب از خانه یک چهارم راهی به نیمه راهی و در نهایت به خانه مستقل انتقال می یابند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: مقارن با بزرگداشت هفته بهزیستی و در راستای اجرای سیاست های سازمان مبنی بر تأسیس خانه و کوچک سازی مراکز، خانه افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی نیز در شهر تبریز به بهره برداری رسید.  این خانه اولین خانه در سطح استان برای این گروه از افراد دارای معلولیت می باشد. تعداد افراد مقیم خانه تا سقف ۱۰ نفر می باشد.

رحیم محمدی بخشدار مرکزی تبریز در این آیین با گرامی داشت هفته بهزیستی، با بیان اهمیت گستردگی جامعه هدف سازمان بهزیستی گفت: خدمت در بهزیستی نیازمند انگیزه بالا، سعه صدر و صبوری و محبت  است .

وی با بیان اینکه بهزیستی بار سنگینی از ماموریت های خطیر اجتماعی را بر عهده دارد، افزود:  بهزیستی متولی تمام امور مربوط به جامعه هدف تحت پوشش نیست، بلکه باید تمام دستگاه های اجرایی در توسعه خدمات و ارائه مطلوب‌تر به جامعه هدف و آحاد مردم همکاری کنند.

علی اکبر رادپور رئیس گروه اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در آیین افتتاح ساختمان جدید مرکز توانبخشی سالمندان آنا طی سخنانی با تشریح نقش بهزیستی در سلامت روانی جامعه، رابطه بهزیستی با جامعه هدف را فراتر از وظیفه و ارتباط اداری دانست.

وی افزود: بهزیستی نهادی است که با گروه های حساس و آسیب پذیر جامعه در ارتباط است و خدمت در این سازمان تنها با عشق و نوع دوستی امکان پذیر می باشد.

رادپور با تاکید بر ضرورت  همکاری تشکلهای مردمی با بهزیستی، یادآور شد: ارائه خدمات گسترده این سازمان تنها با اتکا به اعتبارات دولتی امکانپذیر نیست و لازم است  زمینه جذب کمکهای خیران برای کمک به خدمات بهزیستی بیش از پیش فراهم شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.