6

صادرات از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

  • کد خبر : 59470
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
صادرات از مالیات بر ارزش افزوده معاف است
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بر اساس قانون، صادرات از مالیات بر ارزش افزوده معاف است، گفت: مالیات بر ارزش افزوده صادرات، بعد از انجام صادرات باید به واحدهای تولیدی برگردد ولی به دلیل زمانبر بودن روند بازگشت مشکلاتی برای فعالان اقتصادی به وجود می‌آید.

به گزارش تبریزمن، محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور بازگشت مالیات بر ارزش افزوده صادرات مقرر شده است در کمیته‌ای متشکل از نمایندگانی از استانداری، امور مالیاتی، اداره‌کل صمت و انجمن‌های تخصصی مربوطه راهکارهای تخصصی بررسی شود.

وی با بیان اینکه شورای گفت‌وگوی اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است، گفت: با توجه به ترکیب اعضاء و نهادهای بخش خصوصی و دولتی همچنین مصوبات قانونی که در این جلسه انجام می‌شود، تمام اعضاء و دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای این موارد هستند و تا حصول نتیجه این موارد از سوی مقامات ارشد استان پیگیری می‌شود.

عظمایی با اشاره به موضوع اخذ مالیات از واحدهای اقتصادی فعال در استان تاکید کرد: تمام واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی استان خود را موظف و مکلف به رعایت قانون در زمینه پرداخت مالیات می‌دانند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی همچنین در خصوص راهکارهای تامین آب پایدار برای مصارف صنعتی افزود: برخی از فعالان اقتصادی دغدغه‌هایی در زمینه تامین آب موردنیاز در بخش صنعت دارند که این مسائل به صورت علمی‌تر بررسی و در قالب کمیته تخصصی پیگیری می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.