4

۳۱۹ مدرسه کانکسی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 59573
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
۳۱۹ مدرسه کانکسی در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی از وجود 319 مدرسه کانکسی در استان خبر داد.

به گزارش تبریزمن، فرهاد فرهودی محمدزاده، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: تمام تلاش خود را از سال گذشته انجام دادیم تا به آن قول‌های که در کنفرانس مطبوعاتی سال پیش دادیم را انجام دهیم؛ قسمت عمده این وظایف عملی شده که قطعا منجر به بالندگی استان خواهد شد.

وی به برگزاری بزرگترین کاروان تجهیزات آموزش در استان برگزار شد و گفت: اقلامی که در این کاروان وجود داشت با سیاست معلم محور و دانش آموز محور تهیه شده است.

فرهودی با تاکید بر اینکه یک سیاست تهیه سخت‌افزار داریم که محور آن معلم و دانش آموزان است، ادامه داد: برخورداری از شرایط بهتر معلمان و دانش‌آموزان با دید وسیع و ویژه نسبت به مناطق محروم از جمله اولویت ما بود.

وی افزود: تهیه ۱۵۰ اقلام با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در این رژه کاروانی تهیه شد.

مدیرکل نوسازی مدارس با بیان اینکه ما اعتقاد داریم مدارس دولتی همانند دانشگاه‌های دولتی باید باشد، گفت: با سیاست کوتاه مدت در تلاش توانمندسازی مدارس دولتی هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۱۹ مدرسه کانکسی که ۶۶ مورد از آن مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر است. خاطرنشان کرد: طرح شهید پناهی با مدت اجرای چهار سال در استان در حال اجراست در آن مدارس مستقل بالای ۱۰ نفر کانکسی ساماندهی می‌شوند.

 روستاهای جمعیت گریز

فرهودی با تاکید بر اینکه برخی روستاها جمعیت گریز هستند، گفت: برچیده شدن کانکس‌ها در این روستا و اجرای ساختمان‌ مدرسه که بعدا قرار است هیچ دانش‌آموزی در آن نداشته باشد به نفع اقتصاد ملی نیست.

فرهودی  با بیان اینکه آموزش پرورش نهاد بزرگی است و این وزارت‌خانه در هیچ جای دنیا نمی‌تواند به تنهایی عمل کند، گفت: همه باید دست این نهاد را بگیرند، استان آذربایجان‌شرقی سپاه پاسداران یار و یاور آموزش و پرورش است که طرح‌واره‌های مختلفی با این نهاد برگزار می‌شود.

ضرورت ایجاد هنرستان صنعت

وی یادآور شد: توجه به هنرستان‌ها از دیدگاه نوسازی مدارس بسیار مهم است زیرا نیروهای فنی آماده به کار تحویل جامعه می‌دهد؛ یک اعتبار خاصی برای تجهیز هنرستان اختصاص دادیم که امسال میزان آن ۳۵ میلیارد تومان است اما از نظر ساخت هنرستان صنعت از اتاق بازرگان و وزارت صمت می‌خواهیم تا پای کار بیایند چراکه اگر آنها زمین این هنرستان را در اختیار ما بگذارند ما عملیات آن را شروع می‌کنیم.

شهر جدید سهند ۱۴ مدرسه کم دارد

مدیرکل نوسازی مدارس گفت: شهر جدید سهند یک شهری جمعیت‌پذیر است که طرح‌های مختلف مسکنی در آن در حال اجراست؛ ما ۱۴ مدرسه در این شهر کم داریم اما طی تفاهم‌نامه با استانداری، مقرر شد تا ۴ مدرسه و ۴۸ کلاس در این شهر ایجاد شود و  در سفر رئیس جمهور نیز ۹ کلاس دیگر مصوب شد تا ساخته شود.

وی گفت: امید است تا مهر آینده، ۲۴ کلاس درسی تحویل داده شود.

فرهودی خاطرنشان کرد: در دور اول سفر ریاست جمهور به طور تفکیک، ۴۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه خیرین مصوب شد که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان با مشارکت خیرین تامین می‌شد و همچنین ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات استان تامین می‌شد که تخصیص یافت و مابقی از اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

وی به اجرای پروژه‌هایی از قبیل ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مدارس، تعمیر ۱۱۰ مدرسه، اختصاص اعتبار برای برچیدن مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر، محرومیت‌زدایی از مدارس سطح استان اشاره کرد و گفت: در دور دوم سفر ریاست جمهور، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برا بازسازی و فضای آموزشی استان اختصاص یافته است و امید است همه این اعتبارات جذب شده و به بدنه آموزش استان اختصاص یابد.

مدیرکل نوسازی مدارس گفت: سیاست اداره نوسازی یکسری سیاست کوتاه مدت و میان مدت است که حداقل به آن مطلوبات برسیم؛ زیرا هدف ما رسیدن مدارس استان به سطح دانشگاه‌های دولتی است.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا فضای غیرمستحکم را رفع کنیم و تجهیزات آموزشی عدالت‌محور باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش داریم تا هنرستانی مثل وحدت در استان زیاد باشد، ما در کنار احیای این هنرستان، نگاه وسیع به کل استان داریم.

فرهودی گفت: شهرداری در  سهل کردن اخذ پروانه ساخت مدارس به خیرین کمک کند، زیرا این یک مشکل بزرگی برای ما و خیرین است.

وی ادامه داد: شهرداری همچنین در ۳ درصد عوارض شهرداری خود را به فضای آموزش اختصاص دهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.