5
رئیسی در آیین بزرگداشت روز پزشک و داروساز:

شرایط برای کار و شغل با عزت برای کادر پزشکی فراهم است

  • کد خبر : 59693
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
شرایط برای کار و شغل با عزت برای کادر پزشکی فراهم است
رئیس جمهور با تاکید براینکه شرایط برای کار و شغل با عزت برای کادر پزشکی در کشور فراهم است، گفت: این را به کسانیکه از کشور خارج شدند اعلام می کنیم که می‌توانند به کشور بازگردند.

به گزارش تبریزمن، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سخنانی در آئین بزرگداشت روز پزشک و دارو ساز گفت: در سیاست‌های کلان ابلاغی رهبری معظم، بخش بهداشت و درمان و وزارت بهداشت در رأس آن قرار دارد.

وی افزود: موانع و مشکلات در بخش بهداشت و درمان باید برطرف شود و خوشبختانه کسانی که امتحان خود را بخوبی پس دادند در این حوزه فعالیت می‌کنند.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: جامعه پزشکی ما در همه مشکلات در کنار مردم است. در دفاع مقدس جامعه پزشکی نقش بزرگی را ایفا کرد. در دوران کرونا بسیار خوش درخشید. در زلزله و سیل اگر گروه‌های پزشکی و درمانی ما اولین نباشند دستکم دومین گروه حاضر در صحنه هستند.

رئیس قوه مجریه در ادامه تاکید کرد: تصاویری که در این جلسه به عنوان کسانی که در کرونا حضور داشتند به عنوان مدافع سلامت شهید شده و از دنیا رفتند را مشاهده می‌کنیم. ما به آنها درود می‌فرستیم و به خانواده‌هایشان احترام گذاشته و از خداوند برایشان صبر و اجر طلب می‌کنیم. قطعاً روح این عزیزان مدافع سلامت در این مراسم حاضر است.

وی با اشاره به توان تولید دارو در کشور اذعان داشت: این افتخار کشور است که ۹۰ درصد داروی مورد نیازمان را در داخل تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد: در ملاقات‌ها با مقامات کشورهای دیگر مشاهده می‌کنم که آنان مشتری تولیدات دارویی ما هستند و ما می‌توانیم نیازهای آنان را تأمین کنیم.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با اشاره به وجود شرایط مناسب برای فعالیت پزشکی و درمانی و تجهیزاتی در داخل کشور بیان کرد: شرایط برای کار و شغل با عزت برای کادر پزشکی در کشور فراهم است و ما می‌توانیم این را به کسانیکه از کشور خارج شدند بگوییم و اعلام کنیم که می‌توانند به کشور بازگشته و در بخش بهداشت و درمان و نیز در تولید تجهیزات پزشکی فعالیت کنند که بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه سخنرانی خود گفت: با آنکه ایران دارای فرش و صنایع دستی ارزشمندی است اما بنده ترجیح می‌دهم در سفرهای خارج از کشور خود و در ملاقات با مقامات سایر کشورها، تجهیزات پزشکی تولید شده توسط جوانانمان در شرکت‌های دانش بنیان را برده و آن را به عنوان کارهای پیچیده انجام شده با افتخار به آنها معرفی کنم.

رئیس جمهور متذکر شد: از موفقیت‌های جمهوری اسلامی در حوزه سلامت، یک حفظ وضع موجود و دوم ارتقا سطح بهداشت کشور است که انشالله انجام خواهد شد.

رئیسی گفت: جاذبه جریان پزشکی به گونه‌ای است که افراد از یکدیگر برای حضور در عرصه پزشکی سبقت می‌گیرند.

وی ادامه داد: مناطق محروم برای ما اولویت بسیاری دارد. گاهی بحث توزیع عادلانه نیروی انسانی در مناطق محروم مطرح است که ضروری است وزیر بهداشت به این موضوع توجه داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه باب علم باز است، افزود: معتقدیم با بررسی و پژوهش و امیدواری باید حرکت کرد و راه حل علمی پیدا کرد.

رئیس جمهور عنوان کرد: نباید کرسی‌های نظریه پردازی و آزاداندیشی را نادیده بگیریم.

وی خطاب به اصحاب رسانه، افزود: جامعه پزشکی و پرستاری و مجموعه بهداشتی باید همواره محترم شمرده شود. به هیچ عنوان نباید در رسانه‌ها جایگاه رفیع جامعه پزشکی مورد اهانت قرار گیرد.

رئیس جمهور گفت: احترام به پزشک، احترام به علم یک جامعه است. جایگاه پزشکی نزد همه ملت‌ها محفوظ است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.