4
در جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی؛

آئین‌نامه «ستاد زن و خانواده» و «ستاد تعلیم و تربیت» تصویب شد

  • کد خبر : 60412
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
آئین‌نامه «ستاد زن و خانواده» و «ستاد تعلیم و تربیت» تصویب شد
اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر امروز سه‌شنبه که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، آئین‌نامه تشکیل ستاد زن و خانواده و ستاد تعلیم و تربیت را تصویب کردند.

به گزارش تبریزمن، اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر امروز سه‌شنبه که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، آئین‌نامه تشکیل ستاد زن و خانواده و ستاد تعلیم و تربیت را تصویب کردند.

در این جلسه همچنین مقرر شد افراد غیر عضو در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز بتوانند به عنوان رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی منصوب شوند.

تعیین شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی حرفه معلمی برای ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از دیگر مصوبات جلسه امروز این شورا بود.

در این جلسه بر اساس گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره تجربه برگزاری آزمون نهایی خرداد امسال، عنوان شد که مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در زمینه شیوه جدید برگزاری کنکور و لحاظ معدل دوره دبیرستان دانش‌آموزان در نتیجه کنکور، علاوه بر مؤثر بودن در اعتباربخشی به مدرسه، کیفیت آموزش معلم و کتب درسی، حضور بیشتر دانش‌آموزان مناطق محروم در میان رتبه‌های برتر کنکور را موجب شده و انتظار می‌رود اجرای این مصوبه در سال‌های آتی دستاوردهای بیشتر و موثرتری در تغییر کنکور از یک آزمون حافظه‌محور به سنجشی واقعی‌تر از کیفیت آموزش برای دانش‌آموزان تبدیل شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.