3

تعطیلی و باز هم لینک‌های جعلی در کمین هموطنان

  • کد خبر : 60927
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
تعطیلی و باز هم لینک‌های جعلی در کمین هموطنان
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک های جعلی با عنوان سهام عدالت، ابلاغیه قضائی در ایام تعطیل و نیمه تعطیل و یا با تماس تلفنی و اعلام برنده شدن جایزه همچنان از هموطنان کلاهبرداری می کنند.

به گزارش تبریزمن، محسن محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:مجرمان سایبری همیشه درصدد این هستند تا با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری خود در تمامی ایام سال، علی الخصوص در روزهای تعطیل و نیمه تعطیل با ارسال لینک های جعلی کاربران فضای مجازی را مورد بزه قرار دهند.

وی تصریح کرد: کلاهبرداران با استفاده شبکه های اجتماعی و پیامکی اقدام به ارسال لینک های جعلی با عنوان دریافت سهام عدالت و مشاهده ابلاغیه قضائی می نمایند. لذا کاربران تحت هیچ شرایطی از لینک های ارسالی نرم افزار نصب نکنند و کدهای محرمانه پیامک شده را برای کسی بازگو و یا ارسال ننمایند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پیام های جعلی ابلاغیه قضایی، قطعی یارانه و سهام عدالت اگر از سرشماره های شخصی ارسال شود، به منظور کلاهبرداری می باشند و نباید وارد آدرس های اینترنتی این پیام ها شد.

 محمودی یادآور شد: مجرمان سایبری علاوه بر ارسال پیام های جعلی برای کاربران، اقدام به برقراری تماس با افراد نموده و اعلام می کنند که شما برنده جایزه در قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی، مسابقات رادیویی و تلویزیونی شده اید و پس از فریب شهروندان اقدام به کلاهبرداری می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای جلوگیری از قربانی شدن از طریق لینک های جعلی نباید روی آنان کلیک نمود تاکید کرد: اگر پیامی از طریق شبکه های اجتماعی یا به صورت پیامکی دریافت کردید که حاوی متن “دریافت سود سهام عدالت، “از شما شکایت شده” ، “مشاهده ابلاغیه قضائی” ، “برنده جایزه شده اید”، “یارانه شما قطع شده” همراه با لینک جعلی بود نباید روی آنان کلیک کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از هموطنان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.