6
در بازدید خبرنگاران از شرکت خزر نفت ارس مطرح شد؛

تولید بنزین یورو ۵ در منطقه آزاد ارس / صادرات محصولات پالایشگاهی به عراق و ترکیه

  • کد خبر : 61016
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
تولید بنزین یورو ۵ در منطقه آزاد ارس / صادرات محصولات پالایشگاهی به عراق و ترکیه
مدیر فنی شرکت خزر نفت ارس در بازدید اصحاب رسانه از این شرکت اظهار داشت: شرکت خزر نفت در زمینی به مساحت ۱۱۳ هزار متر با زیربنای ۱۲۶۷ متر احداث شده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، وی ادامه داد: این شرکت تولیدکننده انواع هیدروکربن‌های سبک و سنگین با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۷ هزار تن می‌باشد که توانایی تبدیل ۲۰۰ الی ۲۵۰ تن میعانات گازی را به نفت تبدیل کند.

مدیر فنی شرکت خزر نفت ارس تصریح کرد: محصولات تولیدی این شرکت به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان صادر می‌گردد و این شرکت برای ۲۴ نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است و مواد اولیه این شرکت از پالایشگاه‌های داخلی تامین می‌گردد.

فرزاد فرجی، مدیر صنایع و انتقال فناوری‌های پیشرفته سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه بازدید اصحاب رسانه از شرکت خزر نفت ارس عنوان کرد: منطقه آزاد ارس صنعتی‌ترین منطقه آزاد کشور و پیشتاز حوزه صنعت در بین این مناطق می‌باشد.

وی یادآورشد: تولید بنزین یورو ۵ در کنار تولید هیدروکربن‌های سبک و سنگین توسط شرکت خزر نفت از دیگر ظرفیت این شرکت در تولید است.

وی تصریح کرد: در منطقه آزاد ارس، ۷ شرکت تولید انواع هیدروکربن‌های سبک و سنگین در حال فعالیت‌اند که شرکت خزر نفت یکی از ۷ شرکت فعال در این حوزه است.

مدیر صنایع و انتقال فناوری های پیشرفته سازمان منطقه آزاد ارس متذکر شد، طرح مورد پذیرش در منطقه آزاد ارس بر اساس تکمیل خوشه‌های صنعتی است و جذب فناوری‌های نوین از حیث دانش بنیان بودن، کم آلایندگی بودن، کم مصرف بودن در حامل‌های انرژی، کیفیت بالای تولید و بسته بندی و کم ضایعات بودن در اولویت قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.