3
در بازدید از مرکز مبارزه با فساد نهاد ریاست جمهوری؛

رئیسی: دولتمردان باید در مبارزه با فساد پیش‌قدم باشند

  • کد خبر : 61047
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
رئیسی: دولتمردان باید در مبارزه با فساد پیش‌قدم باشند
رئیس‌جمهور از سامانه ۲۷۷۷ مرکز شبانه‌روزی مبارزه با فساد در نهاد ریاست جمهوری بازدید و تاکید کرد: نخستین کسانی که باید در زمینه مبارزه با فساد، پیشرو و پیش‌قدم باشند، دولتمردان هستند.

به گزارش تبریزمن، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز شنبه و در سالروز شهادت حضرت امام رضا علیه‌السلام، با حضور از پیش اعلام نشده در مرکز شبانه‌روزی مبارزه با فساد در نهاد ریاست جمهوری، از سامانه ۲۷۷۷ این مرکز بازدید کرد و از نحوه اخذ و پیگیری گزارش‌های مردمی در زمینه فساد، مطلع شد.

رئیس جمهور در جمع مدیران و کارشناسان این مرکز، حساسیت افکار عمومی در جامعه اسلامی به وقوع کمترین فساد و مطالبه‌گری برای رفع آن را کاملاً درست و به‌جا دانست و با بیان اینکه مبارزه با فساد از اهداف محوری و اصلی دولت مردمی سیزدهم است، گفت: فساد ستیزی، پیمان نانوشته میان این دولت و مردم است. بنابر این، نخستین کسانی که باید در زمینه مبارزه با فساد، پیشرو و پیش‌قدم باشند، دولتمردان هستند.

رئیسی با تأکید بر ضرورت و اهمیت پرهیز از عادی‌انگاری فساد در هر سطح و مقداری، نخستین گام در ایجاد امیدواری میان مردم در زمینه مبارزه با فساد را داشتن گوش شنوا برای شنیدن گزارش‌های مردمی از طرف دولت دانست و تصریح کرد: اصلاح امور و ایجاد تحول، در گرو سلامت نظام اداری کشور است و اگر نظام اداری ما عاری از فساد نباشد، اصلاح امور مردم نیز با اختلال روبرو خواهد شد.

رئیس جمهور در تشریح اهداف راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی مبارزه با فساد در دولت مردمی، گفت: در گذشته، بعضاً در مبارزه با فساد، خط قرمزهایی وجود داشت و بعضی مسئولان می‌گفتند که فلان شخص، خط قرمز ما است و نباید به آن نزدیک شوید. شما دیدید که ما در قوه قضائیه، این خط قرمزها را به‌هم زدیم و گفتیم خط قرمز ما منافع ملی است و با مفسد، حتی در اندرونی افراد دارای مسئولیت و نفوذ، باید برخورد شود و برخورد شد. در دولت هم مقرر کردیم که اولاً سرچشمه فساد کور شود، ثانیاً اگر تخلف یا فسادی هم روی داد، خود دولت در برخورد، پیشرو و پیش‌قدم باشد.

رئیسی، یکی از شروط اصلی خود در انتخاب اعضای دولت، اعم از وزرا و استانداران را برخورداری آنان از روحیه فسادستیزی دانست و گفت: قطعاً اگر کسی روحیه فسادستیزی نداشته باشد و نسبت به وقوع فساد بی‌تفاوت باشد، در همکاری او با دولت، تجدید نظر می‌شود.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت مبارزه با فساد در هر سطحی، پیگیری مجدانه گزارش‌ها را در موفقیت این مبارزه، مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: اعلام مصادیق فساد در جامعه، بدون برخورد یا بیان نتایج پیگیری، از اشکالات اساسی و آسیب‌های مبارزه با فساد است و موجب ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.