16
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:یز:

۴۰۷۳ مبتلا و ۳۲۰ فوتی؛ آخرین امار قطعی کرونا در آذربایجان‌شرقی/ ۱۷ تا ۳۰ درصد نمونه‌های آزمایشگاهی کرونا در استان مثبت هستند

  • کد خبر : 612
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
۴۰۷۳ مبتلا و ۳۲۰ فوتی؛ آخرین امار قطعی کرونا در آذربایجان‌شرقی/  ۱۷ تا ۳۰ درصد نمونه‌های آزمایشگاهی کرونا در استان مثبت هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مثبت بودن ۱۷ تا ۳۰ درصد نمونه‌های آزمایشگاهی کرونا در استان خبر داد و آخرین آمار مبتلایان قطعی و فوتی ویروس کرونا در استان را به ترتیب ۴۰۷۳ و ۳۲۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدحسین صومی در جمع خبرنگاران استان، ضمن  تبریک هفته سلامت با اشاره به فعالیت مستمر بخش‌های درمانی اظهار داشت: ۱۰۴۱ خانه سلامت روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد، ۲۷۰ مرکز بصورت مستمر فعالیت می‌کنند. همچنین ۲۴ مرکز ۲۴ ساعته و ۴۰ مرکز ۱۶ ساعته تا ساعت ۱۲ شب در سطح استان فعال هستند.

وی افزود: در تبریز هم سه مرکز درمانی امام رضا(ع)، سینا و اسدآبادی وظیفه معاینه و اخذ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا را برعهده دارند و خوشبختانه تمام بیمارستان‌های استان موظف به اختصاص تخت‌های درمانی خود به بیماران کرونایی شده‌اند و حدود ۶۰۰ پزشک عمومی در این حوزه مشغول به خدمت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه سخنانش با بیان اینکه ۳۰۰ کارشناس مراقب سلامت در استان در حال خدمت‌رسانی‌اند، گفت: ۱۱۳۰ مراقب سلامت و ۱۷۴۱ بهورز در استان هستند که در مراکز سلامت به انجام وظیفه مشغولند.

وی افزود: در استان به ازای هر ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر یک مراقب سلامت وجود دارد.

▪️نمی‌توان با آمار آرامستان‌ها، وضعیت بیمارستان‌ها را سنجید

صومی، روند غربالگری در ۶۴ مرکز سلامت استان را بسیار خوب توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: ۵ آزمایشگاه تشخیص تست کرونا بصورت شبانه‌روزی در استان فعال است که ۴ مورد آنها در تبریز و یک مورد در مراغه مستقر می‌باشد.

وی در ادامه با تشریح آمار کرونا در استان، عنوان کرد: حدود ۷۰۰ نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری‌اند که مدت بستری آنها از یک روز تا یک ماه متغیر است و وضعیت۸۰ نفر آنها وخیم است.

وی اضافه کرد: آخرین آمار ابتلای قطعی در استان ۴۰۷۳ نفر بوده که ۳۲۰ نفر آنها فوت کرده اند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴۷ تست در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که ۱۱۱ مورد آنها مثبت اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بازه سنی بیشترین تعداد فوتی‌ها را ۶۰ تا ۸۰  سال اعلام کرد و گفت: میانگین ابتلا در استان ۵۶ سال و میانگین فوت هم ۶۹ سال است. درصد مرگ ناشی از کرونا در استان در اسفند ماه ۳ درصد بوده که این رقم در فروردین ماه به ۸ درصد رسیده است و خوشبختانه در فروردین ماه نرخ بستری‌ها و ترخیص شده‌ها تقریبا برابر بوده است.

▪️اهر، میانه و تبریز، الوده‌ترین مناطق استان

صومی خواستار همکاری افراد کم‌علامت در شناسایی، ایزوله و درمان شد و گفت: شهرهای اهر، میانه و تبریز به ترتیب با نرخ ابتلای ۲۰، ۱۴ و ۱۱ نفر در هر ۱۰ هزار نفر آلوده‌ترین شهرهای استان به نسبت جمعیت بوده و آمارها نشان می‌دهد، ۱۱ درصد ابتلا به ویروس کرونا از طریق خانواده و بستگان صورت گرفته است.

وی از غربالگری بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان توسط مراکز غربالگری خبر داد و اظهار داشت: آذربایجان شرقی با ۳۵۱۴۰ مورد، رتبه اول را در کشور از لحاظ مراجعات به مراکز سلامت  داراست.

صومی افزود: علاوه بر درمان، مشاوره‌های روان‌شناختی هم به بیماران کووید ۱۹ پیوسته در حال انجام است، اما متاسفانه ما از افکار منفی بستگان متوفیان کرونا نگرانیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.