8
با اجرای 9 نمایش دیگر در دو بخش

شانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به کار خود پایان داد

  • کد خبر : 61299
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
شانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به کار خود پایان داد
در آخرین روز از اجراهای جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در شانزدهمین دور آن، روز پنجشنبه نیز همانند روزهای قبل هنردوستان اهری به تماشای آثار صحنه ای و خیابانی نشستند.

به گزارش تبریزمن، به نقل از روابط عمومی شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، نمایش ها در دوبخش به اجرا صحنه ای و فضای باز به اجرا در آمدند.
در بخش صحنه ای  نمایش «الکی» به کارگردانی ابوافضل کریم زاده از یزد اولین اجرای روز پایانی جشنواره بود. سبحان حیات نویسنده این اثر و ابوالفضل میر وکیلی بازیگر این اثر نمایشی بودند. موسیقی این نمایش را مجید جعفر‌پور و طراحی گرافیکی آنر را سجاد مرآتی بر عهده داشتند. این نمایش در خصوص زندگی مردی بود که از بدو تولد درگیر مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی است و تاثیرات آن بر زندگی این فرد را نشان می‌دهد.

«دختری از جنس اشک» عنوان دیگر نمایش اجرایی در روز آخر جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران بود. این نمایش از خراسان روضوی با کارگردانی محسن مسعودی فر و نویسندگی مشترک مسعودی فر و مبینا عین آبادی در این جشنواره شرکت کرده بود. مبینا عین آبادی بازیگر این نمایش بود. معین اعتقادی آهنگساز، پرنیان مسعودی فر طراح لباس و مرضیه متقی نژاد طراح چهره این نمایش بودند. پدر افغان، بنابر رسم و رسومات خودشان قصد دارد دختر نوجوان خود را بفروشد اما دختر درگیر اتفاقاتی می شود.

«پوی پیراهن یوسف» عنوان اجرایی بود به کارگردانی شهرام سلطانی از استان مرکزی. این نمایش حکایت آدم تن ها و و دلتنگی های آدمی است.

آخرین نمایش روز پایانی در بخش صحنه ای شانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران نیز به آذربایجان شرقی و اهر اختصاص داشت. «شمرکشی» به کارگردانی و بازی امیر نورش در پلاتو استاد محب اهری میزبان مخاطبان تئاتری بود. اسعد اله آراینفر مشاور کارگردان و ریحانه همتی نیز منشی صحنه این نمایش بودند.

در بخش خیایبانی و محیطی شانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران نمایش «ِیک شهر یک خانه» با کارگردانی و نویسندگی آمنه پور حسینی از خوزستان اولین نمایش روز پایانی جشنواره در بخش فضای باز بود. مینا و پژمان مهراب‌پور بازیگران این نمایش بودند و شهاب حداد و سید محمد اشرفی کار موسیقی این نمایش را بر عهده داشتند. این نمایش داستان زنی است که در بمباران همسر، دختر و خانه خود را از دست داده است و حالا با خانه ای که برای نوسازی باید تخریب شود خداحافظی کند.

«زندگی صربدری» به نویسندگی و کارگردانی احسان فلاحیان از استان البرز عنوان نمایش دوم در بخش فضای باز جشنواره بود. احسان فلاحیان، مرضیه ذاکری و نوید نوروزی گروه بازیگران این نمایش بودند. شایان فلاحیان به عنوان دستایر کارگردان و طراح لباس، سیده الین موسوی به عنوان منشی صحنه و بهار ابهری از دیگر عوامل این نمایش در اهر حضور داشتند. این نمایش قصه زندگی زوج تئاتری را روایت می کرد که دچار مشکلات متعدد شده اند و مرد به دلیل عدم توانایی در کنترل این مشکلات، قصد جدایی از همسرش را دارد.

نمایش بعدی بخش محیطی و فضای باز جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران «شهر پر‌کار» به کارگردانی کژال راست بین بود. آرینا مرادی، سعید نادری مقدم، آراس کریمی، شبنم قادری، مختار محمدی و هاولان محمدی بازیگران این اثر نمایشی بودند. این نمایش حکایت تعدادی تحصیل کرده را روایت می‌کرد که به دلیل نیافتن شغلی مناسب، به شغل های کاذب متعدد روی می آوردند.

«آقای خاص» از استان ایلام عنوان نمایش بعدی بود که با کارگردانی حسنا قبادی به اجرا در آمد. حسنا قبادی علاوه بر کارگردانی این اثر به همراه محمد قدیمی بازیگران این نمایش بودند. علی خاتمی نیز کار موسیقی و نوازندگی این نمایش خیابانی را بر عهده داشت. این نمایش قصه شیرین و نادر را نشان می داد که قصد شرکت در مسابقه آقای خاص را داشتند. برنده مسابقه کسی بود که مشکلات مردم را شناسایی، مطرح و حل کند.

نمایش «تن‌های تنها» به کارگردانی آدینه رحیم‌نژاد از استان اصفهان آخرین اجرای جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران بود. علیرضا تاجیک، حسین کاظمی، محمد بیابانکی، بهاره سادات و اسرا سادات حسینی بازیگران این نمایش بودند. مجتبی خلیلی نیز مشاور کارگردان در این نمایش بود.
با پایان یافتن اجراهای بخش فضای باز، شانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به ایستگاه پایانی خود رسید. مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره نیز روز جمعه در اهر برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.