1
رئیس گروه پیش بینی اداره‌کل هواشناسی استان:

بارش‌های رگباری و تگرگ در راه آذربایجان‌شرقی است

  • کد خبر : 61333
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
بارش‌های رگباری و تگرگ در راه آذربایجان‌شرقی است
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ، تا سه شنبه استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش تبریزمن، محمد امیدفر، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، در این مدت گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد و غرش آذرخش می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضع تمام نواحی به ویژه نیمه شمالی استان را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، بارش‌ها در روز دوشنبه شدت بیشتری به خود می‌گیرد و از عصر سه شنبه این سامانه از استان خارج می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شدت بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد آذرخش وجود دارد بر این اساس عدم اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی و مسیرگشایی مسیل‌ها، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در ترددهای جاده‌ای ضروری است.

امیدفر، با اشاره به احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای، سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و در برخی نواحی خیزش یا نفوذ گرد و خاک، ادامه داد: مردم نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک اقدام کرده و از پارک خودروها در کنار درختان فرسوده خودداری کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.