5

سرپرست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی کیست؟

  • کد خبر : 61339
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۱
سرپرست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی کیست؟
با حضور «محمود پاکدل» معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، «علی‌اکبر سلمانی‌آذر» به عنوان سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی معرفی شد.

به گزارش تبریزمن، در مراسمی که امروز در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برگزار شد، پاکدل، حکم انتصاب  «سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سلمانی را به وی اهدا کرد.

 علی‌اکبر سلمانی‌آذر که متولد ۱۳۴۶ تبریز است، پیش تر سرپرست معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی بود و قبل از آن ریاست اداره پذیرش و کارگزینی شاهد بنیاد استان را بر عهده داشت.

*خدمت به ایثارگران یک فرصت مغتنم است

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: خدمت به ایثارگران یک فرصت مغتنم است که باید قدر آن را دانست.

«محمود پاکدل»، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس(۳۱شهریور تا ۶ مهر) گفت: فرصت خدمت به ایثارگران معزّز، زمان مناسبی است که در اختیار ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می گیرد و باید از این فرصت، به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ایثارگران عزیز قدرشناس هستند، افزود: تک تک مدیران و خادمان خانوادۀ شهدا و ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران که به جامعۀ معزّز ایثارگری خدمت کرده اند، مورد حمایت این جامعۀ شریف هستند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: این فرهنگ، از روحیۀ شهادت طلبی سرچشمه می گیرد که دین مبین اسلام در وجود مردم ما دمیده و به فرمودۀ مقام معظم رهبری(دام ظله) «هر ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد» و لذا این کشور، بیمه است.

پاکدل با تشریح بخش هایی از سند تحول دولت مردمی در حوزۀ ایثارگران گفت: آیت الله رئیسی قبل از حضور در انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت سیزدهم، دو چالش در بنیاد شهید و امور ایثارگران را شناسایی کرده بودند که شامل «ضعف در نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت» و «ناکارآمدی شیوه های ارائۀ خدمات و نارضایتی برخی از خانواده های جامعۀ هدف از نحوۀ خدمات رسانی» بود.

وی با بیان اینکه در این سند چند نشانگر یا هدف پیش بینی شده که باید مدّ نظر همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرد، افزود: ارتقای شاخص های پیشرفت فرهنگ ایثار و شهادت در اندیشه و باور مردم و مسئولان، افزایش سهم مردم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای منزلت اجتماعی خانواده های شاهد و ایثارگر، افزایش عدالت در ارائۀ خدمات به خانواده های شاهد و ایثارگر و افزایش میزان رضایتمندی خانواده های شاهد و ایثارگر از کمیت و کیفیت ارائۀ خدمات، از جملۀ این نشانگرها و اهداف است.

وی با بیان اینکه باید چند چرخش ایجاد شود تا به این اهداف و نشانگرها برسیم، گفت: یکی از این چرخش ها این است که باید از تمرکز حاکمیتی در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به اقدامات مردم پایه برسیم.

پاکدل افزود: در این چرخش ها همچنین باید نگاه به خانواده شهدا از دریافت کننده خدمات، به نقش آفرین در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نگاه به بنیاد از یک سازمان تولیدکننده و ارائۀ دهنده خدماتِ مددکارانه و حامی پرور به نهاد تضمین کننده خدمات عزتمندانه، عادلانه و توانمندسازی برای خانواده ها تبدیل شود.

وی تغییر و تحولات مدیریتی را اجتناب ناپذیر خواند و با بیان اینکه سیستم اداری، تصمیم بر تغییر مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گرفته است، خطاب به ایثارگران حاضر در جلسه افزود: آقای سلمانی از خود شما هستند و تجربۀ طولانی در خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دارند و انشاءالله خواهند توانست در مسئولیت جدید نیز خادم خوبی برای شما باشند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همچنین ضمن قدردانی از خدمات مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: امیدوارم آقای ابوالفتح زاده با همان توان سابق ایفای خدمت کنند و از معاونان ستادی و روسای ادارات شهرستانی بنیاد در آذربایجان شرقی می خواهم همانطور که به آقای ابوالفتح زاده کمک کردند تا کارنامۀ خوبی داشته باشد، به آقای سلمانی نیز کمک کنند تا کارنامۀ ایشان نیز خوب شود.

در این مراسم که معاونان بنیاد آذربایجان شرقی و روسای ادارت ستادی و شهرستانی بنیاد، به همراه جمعی از مدیران موسسات تابعه و شماری از ایثارگران معزز حضور داشتند، با اهدای لوح تقدیر دکتر قاضی زاده هاشمی، از خدمات حدود ۱۸ ماهۀ «جابر ابوالفتح زاده» مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی هم تجلیل شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.