10
طرح سوال از شهردار تبریز کلید خورد؛

مسعودی ریحان، شهردار تبریز را به پاسخگویی فرا خواند!

  • کد خبر : 6208
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
مسعودی ریحان، شهردار تبریز را به پاسخگویی فرا خواند!
طرح سوال از شهردار تبریز با امضای غلامحسین مسعودی ریحان خزانه دار و عضو شورای شهر تبریز کلید خورد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، غلامحسین مسعودی ریحان با اشاره به عدم پاسخ مدیران و مسئولان قطار شهری در خصوص سوالات مطرح شده در زمینه پرداختی ها از قبیل فروش اوراق، فروش زمین و املاک گفت: در قطار شهری میلیارد‌ها هزینه می‌شود اما تاکنون نتایج مناسبی نداشته‌ است.
 
خزانه دار شورای شهر تبریز ادامه داد: لازم است میزان پیشرفت فیزیکی خط یک در دوره مدیریت جدید ارائه شود.
 
مسعودی ریحان گفت: با توجه به عدم تکمیل خط یک مترو و نیمه ‌کاره ماندن برخی ایستگاه‌ها که موجب نارضایتی شهروندان شده ‌است.
 
وی افزود: دستگاه‌های تی‌بی‌ام در خط دو مترو بدون استفاده باقی مانده که لازم است هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات و فعال شدن این تی‌بی‌ام ها اقدام شود.
 
مسعودی ریحان با بیان اینکه سوال خود را به صورت کتبی تقدیم رییس شورا می کنم گفت: خواهشمند است دستور فرمایید مسئولین مربوطه و مدیران قطار شهری در وقت قانونی به سوالات و موارد درخواستی اینجانب غلامحسین مسعودی ریحان عضو شورای شهر تبریز پاسخگو باشند.
 
۱- تمام پرداختی از قبیل فروش اوراق، پول نقد، واگذاری قطعات زمین با ذکر مساحت و ارزش ریالی به قیمت امروز توسط شهرداران مناطق و روسای سازمان ها و تهاترهای صورت گرفته با اشخاص حقیقی و حقوقی و مصالحه های انجام گرفته را از تاریخ شروع به کار شورای پنجم تا امروز را به قطار شهری در عرض یک هفته به شورا اعلام نمایند.
 
۲- باتوجه به این که تا اول شروع به کار شورای پنجم خط یک ریل گذاری شده و بقیه تجهیزات روسازی خریداری و آماده بوده است، لازم است میزان پیشرفت فیزیکی واقعی در مقایسه با بیلان مدیران قبلی خط یک و دو و هزینه کرد قطار شهری را در بازه زمانی فوق الذکر (دوره شورای پنجم) از قبیل حفاری، خرید تجهیزات، تاسیسات و ساخت ایستگاه ها و سایر موارد را به طور مفصل و مبسوط اعلام نمایند.
 
۳- با توجه به عدم اتمام کامل خطوط یک و دو وسهو نیمه کار ماندن تعداد کثیری از ایستگاه های این خطوط از جمله ایستگاه های ۹، ۱۰،۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ که چندین سال است این پروژه ها در سطح شهر پخش و پلا شده اند و مورد اعتراض شهروندان قرار می گیرند و همین امر زندگی روزمره شهروندان را به مخاطره انداخته است و عدم تکمیل و پر مخاطره بودن فعلی رفت و آمد قطار (که به جهت اشرافیت مسئولین امر به موضوع دیگر بیشتر از این پرداخت نمی شود و اگر لازم باشد و اقناع نشوند به تصریح بیان می گردد) و آن طور که بنده در جریان هستم نزدیک
۲ سال است که خط دو تعطیل شده و دستگاه های حفاری(TBM) ها که روزانه ۱۹متر حفاری می کردند در حدود یک سال است که این سرمایه عظیم شهرداری که امروز بالای چهل میلیون دلار ارزش دارد خاک می خورد، علت این تعطیلی و فرصت سوزی چه می باشد؟
 
اصرار و تقلای شما برای شروع خط سه در حالی  است که از تصویب این خط یک سال نگذشته است و هیچ گونه مطالعاتی انجام نگرفته، هنوز نقشه های پلان و پروفیل مسیر مشخص نشده است. شاید ادعای شما این باشد که با این کار می خواهیم که برای خط سه ردیف بودجه ایجاد کرده و با اعتبار دولتی خط سه را عملیاتی بنمایید؛ اگر در عمل هم این طور باشد و از اعتبارات شهرداری استفاده نکند التماس دعا داریم این در صورتی است که دولت سالانه برای دو خط یک و دو کمتر از ۳۰ میلیارد تومان (منهای اوراق) اعتبار در نظر می گیرد و در صورت شروع خط سه این خط نیز به سرنوشت خط یک دچار می شود که بعد از بیست سال به سرانجام نرسیده است. ولی در این شرایط عاقلانه و منطقی این است که اگر پولی داشته باشم به اتمام خط ۲  که مناطق محروم از جمله باغمیشه و قراملک را به مرکز شهر وصل می کند پرداخت شود.
 
۴-سوال دیگر ان است که چرا خط چهار که تمام مطالعات آن انجام گرفته و به صورت منوریل در سطح زمین اجرا می شود و از نظر اقتصادی هم تقریبا ۱۰ درصد قیمت مترو می باشد و تمام نقاط شهر را در حدود پانزده و نیم کیلومتر تحت پوشش حمل و نقل پاک و کم خطر که مورد علاقه شهروندان نیز می شود و باعث زیبایی شهر می گردد و مورد استفاده اکثر شهرهای کشورهای توسعه یافته می باشد، در اولویت قرار نمی گیرد؟
 
۵- پارسال ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق فروخته شد و در بانک خوابانیدید. در تیر ماه ۹۸ دلار ۱۱هزار تومان بود، پول اوراق به حساب سازمان واریز شده است. امروز قیمت دلار ۳۰ هزار تومان می باشد و قیمت تجهیزات و تاسیسات و تمام کالا ها چند برابر شده است. در واقع ۶۵۰ میلیارد به یک سوم قیمت تقلیل یافته و قیمت هزینه ها هم چند برابر شده است. من سوال نمی کنم که چرا این کار صورت گرفته است ولی اگر این پول مال خودتان بود واقعا این طور رفتار می کردید؟ آیا می شود نام این نوع مدیریت را مدیریت جهادی و انقلابی گذاشت؟

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.