5
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مراسم پیشگامان تولید و صادرات؛

نتایج مثبت معرفی تولیدات ارس در کشورهای خارجی با افزایش صادرات

  • کد خبر : 62624
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
نتایج مثبت معرفی تولیدات ارس در کشورهای خارجی با افزایش صادرات
دکتر مجید کیانی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: موانع مسیر افزایش تولید و صادرات شناسایی شده و برای رفع آن‌ها و اتخاذ راهکار پیگیری‌ها از سایر دستگاه‌های اجرایی استمرار دارد و تمام تلاش سازمان، دبیرخانه و وزارت اقتصاد کمک به تولیدکنندگان است. 
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، وی افزود: ارس به واسطه موقعیت و اهالی آن، دارای ظرفیت‌های ویژه و بسیاری است و به همین سبب از لحاظ تولید در بین مناطق آزاد پیشتاز و در صنعت و کشاورزی مطرح است.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان ساخت: تفویض اختیار در حوزه غذا و دارو به این سازمان یکی از عوامل تسهیل تولید و سرمایه‌گذاری بود که با پیگیری‌هایمان رخ داد و در حوزه استاندارد هم اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است که در صورت رفع این موارد، بخشی از مشکلات به‌صورت خودکار رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: بازگشایی راه آهن نخجوان – ارمنستان – روسیه مهم‌ترین موضوعی است که سازمان به‌جد پیگیر آن است و در صورت بازگشایی کریدور‌ها شاهد تحول در عرصه صادرات خواهیم بود.

کیانی با بیان اینکه در طرح‌های اولیه جلفا در کریدور جدید مابین ایران و جمهوری آذربایجان قرار نداشت، تصریح کرد: با پیگیری‌های گسترده که جلفا در این کریدور قرار گرفت و با راه‌اندازی آن کریدور تحول عظیمی در ارس رخ خواهد داد.

وی خواهان تقویت زیرساخت‌های گمرکی شد و با اشاره به اهمیت صادرات و حضور در بازارهای بین‌المللی، تاکید کرد: غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه ایروان بر تاثیرات مثبت این رویداد اذعان داشتند و موفق به افزایش ارتباطات تجاری و انعقاد قرارداد فروش شدند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.