3
مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان:

برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵سال درآذربایجان شرقی اجرا می‌شود

  • کد خبر : 62689
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵سال درآذربایجان شرقی اجرا می‌شود
مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال، سبد تغذیه ای رایگان در نظر گرفته است.

به گزارش تبریزمن، مجید فصیحی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ماده ۲۴ جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، برای رفع سو تغذیه کودکان زیر ۵ سال سبد تغذیه‌ای رایگان در نظر گرفته است.

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای اجرای این طرح در گام نخست کودکان زیر پنج سال، از طریق پایش شاخص‌های تن سنجی کودک (اندازه گیری قد و وزن و مقایسه با منحنی های رشد) در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت به منظور کاهش و رفع سو تغذیه اعم از لاغری، کم وزنی و کوتاه قدی شناسایی شده و پس از جمع بندی داده‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها، کودکان مبتلا به سو تغذیه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع می‌شود.

فصیحی خاطر نشان کرد: پس از بررسی استحقاق سنجی از طریق آزمون وسع و مبتنی بر دهک بندی درآمدی خانوارها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان تعداد ۱۱۱۴ کودک در دهک‌های یک تا هفت درآمدی در استان تشخیص داده شد و مشمول برنامه رفع سو تغذیه کودکان قرار گرفتند.

مدیر امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: در همین راستا مقرر شد حساب سرپرستان خانوار دارای کودک زیر ۵ سال مبتلا به سو تغذیه در دهک‌های یک تا هفت درآمدی در قالب سبد غذایی مشتمل بر اقلام مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شارژ شود که از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی قابل استفاده است.

گفتنی است، با توجه به اینکه اعتبار در نظرگرفته شده برای هر خانوار مبتنی بر تعداد کودک مبتلا به سو تغذیه می‌باشد، براساس دهک درآمدی مشخص، برای هر کودک مبتلا به سو تغذیه در دهک‌های درآمدی یک تا پنج، اعتبار یک میلیون تومانی و همچنین برای هر کودک مبتلا به سو تغذیه در دهک‌های درآمدی شش و هفت، اعتبار ۶۰۰ هزار تومانی پیش بینی و واریز خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.