26
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی خبر داد:

رشد ۸ درصدی بیمه‌شدگان صندوق در سال ۹۸/ اعطای تسهیلات به بازماندگان متوفیان کرونایی صندوق/ امکان پرداخت اینترنتی حق بیمه

  • کد خبر : 627
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
رشد ۸ درصدی بیمه‌شدگان صندوق در سال ۹۸/ اعطای تسهیلات به بازماندگان متوفیان کرونایی صندوق/ امکان پرداخت اینترنتی حق بیمه
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی از افزایش 8 درصدی بیمه‌شدگان صندوق در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمد نظری در گزارشی که از رادیو پخش شد، با آرزوی سالی پربار و برکت برای کشاورزان و دامداران گفت: براساس مصوبه هیات وزیران و مجلس، هدف اصلی و کلان صندوق، پوشش بیمه‌ کشاورزان، روستاییان و عشایر ساکن در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

▪️متولدین۴۹، تا پایان سال فرصت عضویت در صندوق را دارند

وی با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس، امکان ثبت‌نام از افراد بالای ۵۰ سال وجود ندارد، اظهار داشت: همه روستاییان، عشایر، ساکنین شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت، قالیبافان، فعالان حوزه صنایع دستی، زنان سرپرست خانوار و فعالان مرتبط با بخش کشاورزی به شرط داشتن ۱۸ الی ۵۰ سال می‌توانند با عضویت در صندوق و پرداخت حق بیمه، از مزایای سه گانه صندوق (بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و فوت) بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با تاکید بر اینکه متولدین سال ۱۳۴۹ تا پایان سالجاری می‌توانند براساس روز و ماه تولد، در صندوق ثبت‌نام کنند، افزود: صندوق هم اکنون سه نوع حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کند که شامل بازنشستگی پیش از موعد با ۱۰ سال سابقه و ۷۰ سال سن، بازنشستگی پیش از موعد با ۱۳ سال سابقه و ۶۷ سال سن و نیز بازنشستگی کامل با حداقل ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن می‌باشد.

▪️تداوم کمک ۱۰ درصدی دولت به بیمه‌پردازان صندوق

نظری در ادامه سخنانش با تشریح سطوح درآمدی صندوق خاطرنشان کرد: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ۵ درصد حق بیمه را بیمه‌پرداز و دو برابر همین مبلغ را دولت می‌پردازد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سطوح درآمدی صندوق در سال‌جاری، امسال بیمه‌پردازان دارای بالاترین سطح  درآمدی، تنها ۸۴۰ هزار تومان پرداخت کرده و یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان دیگر را دولت پرداخت می‌کند.

وی همچنین از رشد ۸ درصدی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: سال گذشته، ۴۵۶ فقره تسهیلات کم‌بهره ۳۰ میلیون ریالی به مستمری‌بگیران استان اعطا شده است.

▪️اعطای تسهیلات به بازماندگان متوفیان کرونایی صندوق

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی در ادامه به اقدامات صندوق در مقابله با ویروس کرونا و کاهش آسیب‌های این بیماری بر بیمه‌پردازان صندوق اشاره کرد و افزود: با نظارت ستاد ملی مقابله با کرونا، تلاش‌هایی از سوی ارگان‌های مختلف انجام گرفته که راه‌اندازی کمپین «روستای بدون کرونا» از سوی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان نیز در همین راستا بوده است.

وی، ارسال پک بهداشتی برای ۸۱۰ کارگزاری از مجموع ۱۱ استان توسط مدیریت استان آذربایجان‌شرقی را بخشی از اقدامات انجام‌گرفته در قالب  کمپین «روستای بدون کرونا» برشمرد و اظهار داشت: ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند به کارگزاران استان از دیگر اقدامات انجام گرفته در دو ماه گذشته می‌باشد.

نظری، همچنین با اشاره به فوت سه بیمه‌پرداز صندوق بر اثر ویروس کرونا در استان، گفت: با ارسال کدملی اعضای کرونایی صندوق به سامانه ۳۰۰۰۲۷ صندوق، علاوه بر رصد وضعیت بیمه‌شدگان، تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض به بازماندگان بیمه‌شدگان متوفی بر اثر کرونا تعلق می‌گیرد که شرایط این تسهیلات طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

وی در خاتمه سخنانش از امکان پرداخت اینترنتی حق بیمه از طریق سایت صندوق خبر داد و افزود: بیمه‌پردازان می‌توانند با مراجعه به آدرس roostaa.ir  و پرداخت حق بیمه سالانه، بدون حضور در محل کارگزاری‌ها بیمه‌پردازی خود را تمدید کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.