6

شناسایی عابران بدون ماسک با دوربین‌های پلیس

  • کد خبر : 6280
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
شناسایی عابران بدون ماسک با دوربین‌های پلیس

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اشاره به جریمه تخلفات بهداشتی، گفت: عابران پیاده که ماسک نمی زنند، با استفاده از دوربین‌های پلیس، شناسایی و جریمه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی، روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، به تفاوت‌های آنفلوانزا و کرونا در فصل سرما اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا، نه دارو دارد، نه واکسن مؤثری و تنها راهی که می‌توان با کرونا مقابله کرد، رعایت بهداشت فردی است.

وی افزود: رعایت بهداشت فردی جز با آموزش فرهنگ‌سازی امکان پذیر نیست.

رئیسی با اشاره به اینکه آنفلوانزا واکسن و دارو دارد، گفت: خوشبختانه از بابت آنفلوانزا چندان مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: دنیا کم کم به این قسمت می‌رسد که محدودیت‌های گسترده جواب می‌دهد.

رئیسی گفت: اصولاً مقابله با کرونا جز با مسئولیت پذیری مردم شدنی نیست.

وی با اعلام اینکه جریمه برای کسانی است که نمی‌خواهند همراه مردم باشند، ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد مردم از اواخر فروردین همیشه پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند و از همین رو، یک مطالبه مردمی برای برخورد با کسانی وجود دارد که این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.

رئیسی گفت: جریمه افراد دقیقاً مثل کسانی است که کمربند ایمنی را هنگامی رانندگی نمی‌بندند و اگر پلیس ببیند، جریمه می‌شوند و اگر نبیند، جریمه نمی‌شوند.

وی افزود: راننده تاکسی که ماسک نزده به راحتی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شود و رانندگان اتوبوس هم اگر رعایت نکنند، شرکت آن اتوبوس جریمه خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، در رابطه با جریمه اصناف، گفت: اگر فردی باشد که خودش ماسک نزند، بار اول اخطار کتبی، بار دوم ۳۰۰ هزار تومان، بار سوم یک میلیون تومان و در نهایت آن واحد صنفی که مشتری‌های بدون ماسک هم پذیرفته است، پلمب می‌شود.

وی با اعلام اینکه عابر پیاده را پلیس و ناظرین ببینند، افزود: چهره نگاری با دوربین‌های پلیس صورت می‌گیرد. از همان سیستم که برای برخورد با بی حجابی استفاده می‌شود، برای این افراد نیز استفاده می‌شود.

رئیسی ادامه داد: چون همه اطلاعات افراد وجود دارد، جریمه خواهند شد. جرایم هم به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود و به همین دلیل ما از این پول نخواهیم گذشت.

وی با اعلام اینکه جریمه پروتکل‌ها فعلاً در تهران اجرا می‌شود، گفت: انتظار داریم مردم با رعایت کامل پروتکل‌ها، اجازه ندهند وضعیت بیماری بدتر شود.

رئیسی درباره افزایش ظرفیت تست های کرونا، افزود: ما چهار استراتژی اصلی داریم؛ اولین استراتژی ما تشدید نظارت‌ها و اعمال قانون برای قانون شکنان در حوزه رعایت پروتکل‌هاست و وضع جرایم در همین راستاست. استراتژی دوم انجام تعداد زیاد تست است. استراتژی سوم، رهگیری، ردیابی و ایزوله کردن افراد مثبت بوده و استراتژی چهارم ما آموزش و اطلاع‌رسانی است.

وی ادامه داد: در زمینه تست یک برنامه این است که طبق دستور رئیس جمهور مبنی بر افزایش روزانه تست به ۱۰ هزار مورد، تعداد تست را بالا بریم که اعتبار آن در حال تامین است و اگر این اتفاق افتد که ظرفیت کنونی‌مان که از نظر تعداد تست ۲۵ تا ۳۰ هزارتاست به ۴۰ هزار تست در روز می‌رسد. این استراتژی اصلی است که دنبال می‌شود و این تست‌ها ونمونه‌گیری از مراکز منتخب ما انجام می‌شود. به اضافه اینکه از بخش خصوصی هم در این زمینه کمک می‌گیریم.

۵۰۴۵۲۶۶

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.