3
رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی:

تخلفات موثر در انتخابات آذربایجان شرقی مشاهده نشد

  • کد خبر : 63286
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
تخلفات موثر در انتخابات آذربایجان شرقی مشاهده نشد
رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی گفت: تخلفات موثر در انتخابات آذربایجان شرقی مشاهده نشد.

به گزارش تبریزمن، تراب محمدی شامگاه یک شنبه در یک گفتگوی خبری اظهار داشت: تخلفات انتخاباتی در این دوره از دوره‌های گذشته به مراتب کمتر بود و تخلف مؤثر مشاهده نشد. فاصله بالای منتخبان با نفرات بعدی نیز حاکی از این موضوع است.

وی ادامه داد: البته اگر کاندیداها اعتراضی نیز داشته باشند می‌توانند تا ۱۷ اسفند ماه اعتراض خود را به هیأت نظارت بر انتخابات استان اعلام کنند. هیأت نظارت استان و شورای نگهبان پس از بررسی اعتراض داوطلبان، تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد.

وی بیشترین رده سنی شرکت کننده در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را متعلق به گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال اعلام و اظهار کرد: کمترین تعداد شرکت کننده متعلق به گروه سنی ۹۵ سال به بالا است و ۱۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان و رأی اولی‌های مربوط به گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال استان نیز در این دوره از انتخابات شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعداد آرای مأخوذه صحیح دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۸۵ رأی است، گفت: ۵۸.۸ درصد از شرکت کنندگان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی استان را مردان و ۴۱.۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

محمدی، میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات این دوره را قابل قبول و در حد میانگین کشوری اعلام کرد و ادامه داد: مردم استان با وجود دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی و معیشتی، با لبیک گویی به فرامین رهبر معظم انقلاب حضور پرشوری در انتخابات داشتند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و کمبودها، خدشه‌ای در رابطه بین رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جامعه و امت ایجاد نکرده است، یادآور شد: با وجود هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان و بمباران رسانه‌ای مردم از سوی آنان برای عدم مشارکت در این دوره از انتخابات و تلاش برای مشارکت حداقلی در کشور، ملت ایران با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی حماسه دیگری برای دفاع از انقلاب و نظام خلق کردند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به آرای منتخبان حوزه‌های انتخابیه استان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: حوزه انتخابیه ورزقان با مشارکت ۱۱۹.۲ درصدی و حوزه انتخابیه میانه با مشارکت ۴۴ درصدی به ترتیب بیشترین و کمترین میزان مشارکت مردم در انتخابات شهرستان‌های استان را به خود اختصاص دادند.

محمدی، علت مشارکت بیش از ۱۰۰ درصدی حوزه انتخابیه ورزقان را سرریز جمعیت سایر شهرهای استان به ویژه تبریز برای شرکت در انتخابات این حوزه انتخابیه اعلام کرد و افزود: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سلامت و امنیت کامل برگزار شد و تعداد شرکت کنندگان استان در این انتخابات نسبت به دور قبلی افزایش یافته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=63286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.