4
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان وعشایر آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر

  • کد خبر : 63368
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان وعشایر آذربایجان‌شرقی گفت: مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر رایگان بیمه می‌شوند.

به گزارش تبریزمن، امین بلالی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق اظهار داشت: مشمولین دارای شرایط که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد باشد، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق در سراسر استان و یا سایت صندوق به آدرس http://roostaa.ir (بخش ثبت‌نام مادران روستایی و عشایری غیرشاغل) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

وی افزود: پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور، استعلام تأیید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق‌ها و تخصیص بودجه، ثبت‌نام قطعی متقاضیان ثبت و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بلالی، با بیان اینکه مادران مشمول این طرح باید دارای سه فرزند در قید حیات باشند، تصریح کرد: با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ادامه داد: سطح درآمدی مشمولین، سطح یک درآمدی خواهد بود و تمام حق بیمه اعم از سهم بیمه شده و دولت در سطح یک درآمدی توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: مادران مشمول این طرح، همانند یک فرد شاغل بازنشسته می‌شوند و از مستمری بازنشستگی و در صورت عدم امکان کار، مستمری کارافتادگی بهره‌مند خواهند شد.

بلالی در خاتمه سخنانش، با اعلام اینکه در صورت فوت بیمه‌شدگان طرح، بازماندگانش از حقوق و مستمری بازماندگان بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیمه اجتماعی مادران روستایی ارتباطی با همسر ندارد و حتی اگر همسر شاغل باشد، مادر غیرشاغل می‌تواند تحت پوشش صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته و از خدمات صندوق بهره‌مند شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=63368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.