2
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی:

هر سه روز یک مدرسه تحویل آموزش و پرورش دادیم

  • کد خبر : 63462
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
هر سه روز یک مدرسه تحویل آموزش و پرورش دادیم
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: رکورد دیگری که در سال جاری از سوی اداره کل نوسازی استان جابجا شد هر سه روز یک مدرسه تحویل آموزش و پرورش دادیم.

به گزارش تبریزمن، فرهاد فرهودی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۵۱۲ پروژه نیمه تمام در استان وجود داشت، گفت: با برنامه ریزی لازم و عدم شروع پروژه جدید، ۲۷۲ پروژه آماده و ۹۷۰ کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

وی ادامه داد: تنها در سال جاری ۱۱۷ مدرسه در قالب ۴۰۰ کلاس درس با ۶ هزار میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش داده شد که ۳۰ درصد هزینه را خیران و ۷۰ درصد را دولت متحمل شد.

فرهودی با اشاره به سرانه فضای دانش آموزش در استان در سال جاری، گفت: برای نخستین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش، میانگین سرانه دانش آموزی در استان از میانگین کشوری پیشی گرفت و در زمان حاضر با سرانه ۵.۶۱ متر مربع بالاتر از میانگین کشوری ۵.۲۸ متر مربع هستیم.

وی ادامه داد: رکورد دیگری که در سال جاری از سوی اداره کل نوسازی استان جابجا شد هر سه روز یک مدرسه تحویل آموزش و پرورش دادیم که نتیجه همکاری و همدلی همه دست اندرکان و خیران بود و تلاش خواهیم که تا ۲۴۰ پروژه باقیمانده را هر چه سریع‌تر تحویل دهیم.

فرهودی با بیان اینکه در سال جاری ۹۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به مدارس استان تأمین و ارسال کردیم، گفت: تنها در مرداد ماه سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی در قالب ۱۵۶ کامیون به مدرسه‌های سراسر استان ارسال کردیم که ۲۳ درصد آن مربوط به تجهیز هنرستان‌ها بود.

وی ادامه داد: عقیده داریم تجهیز هنرستان، ارتباط مستقیم با کاهش نرخ بیکاری در استان دارد و برای سال‌های بعدی، رقم بیشتری برای تجهیز هنرستان‌های استان در نظر خواهیم گرفت.

فرهودی گفت: در سال جاری برای خیران پروژه مشارکتی قبول کردیم زیرا سرعت تزریق بودجه دولتی کمتر از خیران بود و این به نیمه تمام ماندن پروژه‌ها منجر می‌شد.

فرهودی از وجود ۳۱۹ مدرسه کانکسی در استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل و بالای ۱۰ نفر است که ۶۲ مورد آن را ساماندهی کردیم و این مدارس دارای ساختمان ثابت آموزشی شدند.

وی افزود: چهار مدرسه از این دسته نیز تا مهر ماه سال آتی ساماندهی می‌شود و مدارس غیرمستقل نیز که در اولویت بعدی دولت است در صورت قرار گرفتن در برنامه، ساماندهی خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری توانستیم با اجرای این برنامه، ۱۰۰ درصد تعهدات خیران را جذب کنیم و ۱۰ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال جذب کردیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=63462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.