4
فرماندار شبستر:

دستگاه‌های اجرایی زمینه تقویت تولید و توسعه اشتغال را فراهم کنند

  • کد خبر : 63471
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
دستگاه‌های اجرایی زمینه تقویت تولید و توسعه اشتغال را فراهم کنند
فرماندار شبستر گفت: دستگاه‌های اجرایی زمینه تقویت تولید و توسعه اشتغال را فراهم کنند.

به گزارش تبریزمن، محمد مطهری شامگاه یک شنبه در آخرین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شبستر در سال جاری اظهار داشت: مسئولین دستگاه‌های اجرایی و دست اندر کاران جامعه کسب و کار در این شهرستان با تکیه بر خرد جمعی و همکاری و تعامل سازنده، زمینه تقویت تولید و توسعه اشتغال را فراهم نمایند تا از این طریق ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای متقاضیان کار درصد بیکاری در شهرستان کاهش یابد

فرماندار شبستر افزود: از آنجا که سرمایه گذاری می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد شغل داشته باشد در این راستا تلاش گردد تا با استفاده از فرصت‌های به وجود آمده با جذب سرمایه گذار این مهم عملی گردد و در جهت حفظ و حراست از کارگاه‌های تولیدی مشاغل خانگی و طرح‌های پشتیبان نیز با پرداخت تسهیلات به واحدهای در حال تولید موجبات رونق آنها و خروج از حالت رکود را فراهم آورد.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شبستر خاطرنشان کرد: تثبیت اشتغال موجود و شناسایی فرصت‌های شغلی جدید جهت بکارگیری متقاضیان جویای کار از مسائل حائز اهمیت کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در ستاد رفع موانع تولید عزم جدی داریم تا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای حمایت از تولیدات داخلی استفاده کنیم گفت: حمایت از تولید و اشتغال با هدف مهار تورم و رشد تولید از تأکیدات و مطالبات مقام معظم رهبری است و همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه مشارکت و همکاری جدی کنند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شبستر رؤسای بانک‌ها را به تسهیل در فرآیند تسهیلات فراخواند و تصریح نمود: توجه به مزیت‌های نسبی از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل شهرها و روستاها از اولویت کاری ما است. لذا بررسی موانع ایجاد اشتغال و تولید جزو وظایف اعضای کارگروه است تا دستگاه‌های اجرایی و مرتبط نظرات کارشناسی خود را به منظور رفع موانع تولید در این کارگروه مطرح نمایند.

در این جلسه ابراهیم ایمانالی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شبستر سهم شهرستان شبستر از اعتبارات سهم سال ۱۴۰۲ مشاغل خانگی را ۵,۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: باید تلاش شود تسهیلات مشاغل خانگی در راستای تقویت تولید و ایجاد اشتغال استفاده شود.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شبستر با اشاره به صدور ۲۳۹ مجوز مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ از دستگاه‌های اجرایی خواست فرصت‌های شغلی ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه از محل جذب اعتبارات مشاغل خانگی پیشرفت ۱۱۶ درصدی را شاهد هستیم افزود: با ارسال ۷۸ طرح مشاغل خانگی، تاکنون ۷۱ طرح موفق به دریافت تسهیلات مزبور شده اند.

ایمانالی ضمن تشریح شیوه نامه پرداخت تسهیلات بانکی در سال جاری، ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان برتداوم همکاری آنان در اجرای برنامه‌های اشتغال و سرمایه گذاری در سال آتی تاکید کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=63471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.