21
استاندار آذربایجان شرقی:

آغاز پروژه انتقال آب ارس به تبریز/ مذاکره با هلدینگ‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری در استان

  • کد خبر : 6369
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۶:۵۸
آغاز پروژه انتقال آب ارس به تبریز/ مذاکره با هلدینگ‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری در استان
استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتقال آب ارس به تبریز جزو ضرورت‌های توسعه استان است و اگر شرایط آنطور که برنامه‌ریزی کرده‌ایم پیش رود این پروژه به‌زودی شروع می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از فارس، محمدرضا پورمحمدی، اظهار کرد: در ارتباط با پروژه انتقال آب ارس مذاکرات ما با فاینانسرهای خارجی به خاطر مشکلات انتقال منابع مالی منتج به نتیجه نشد و در حال حاضر روی دو سرمایه‌گذار داخلی که یکی از آنها قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) است، تمرکز داریم و مذاکراتی با آنها داشته‎ایم.
 
وی افزود: اگر شرایط آنطور که برنامه‌ریزی کرده‌ایم پیش رود این پروژه به‌زودی شروع می‌شود؛ به هر حال انتقال آب ارس جزو ضرورت‌های توسعه استان است و در حق‌آبه دریاچه اورمیه هم که احیا آن به ادامه حیات چند استان منجر می‌شود، صنعت و کشاورزی نقش دارد.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه صحبت های خود تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در آذربایجان‌شرقی در مقایسه با استان‌های هم‌تراز در مجموع کم نبوده است. یعنی در آن حدی که مورد انتظار و شایسته استان ما باید باشد، نیست؛ ولی در حالت کلی شرایط کشور را همه می‌دانیم.
 
پورمحمدی اضافه کرد: منابع مالی دولت محدود است؛ اما لااقل در این مدت ۲۲ ماهی که بنده مسوولیت داشتم، اجازه ندادیم حق استان ضایع شود.
 
وی اذعان داشت: در استان به این جمع‌بندی رسیدیم که باید ساز و کار متفاوتی را در پیش گیریم؛ چرا که روند جاری ما را به توسعه نمی‌رساند و برای شتابدهی به روند توسعه مکانیزم‌های دیگری مورد نیاز است.
 
این مسئول تصریح کرد: در این مدت با هلدینگ‌های متعددی مثل قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، شستا، ایمیدرو، ایدرو و غیره که منابع زیادی در اختیار دارند، برای سرمایه‎گذاری در پروژه‎های متعدد استان وارد مذاکره شده‌ایم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.