10

مراسم وداع با شهید مدافع سلامت برگزار شد

  • کد خبر : 6856
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
مراسم وداع با شهید مدافع سلامت برگزار شد

وداع با پیکر شهید مدافع سلامت محمد زارع جوشقانی رئیس بیمارستان لبافی نژاد که بر اثر ابتلا به کرونا به جمع مدافعان شهید سلامت پیوست، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم  بدرقه پیکر شهید مدافع سلامت محمد زارع جوشقانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس بیمارستان لبافی نژاد روز دوشنبه ۲۸ مهر ۹۹ با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و اعضای خانواده بزرگ دانشگاه برگزار شد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دکتر محمد زارع جوشقانی اظهار داشت: بی شک صحن مقدس دانشکده پزشکی باید نقطه آغازین تشییع پیکر مقدس این شهید مدافع سلامت باشد چرا که یکی از بزرگترین دل مشغولی ها و دغدغه های ایشان همواره  ارتقاء علم و آموزش علوم پزشکی بوده است.

زالی با بیان اینکه استاد عالیقدر شهید زارع جوشقانی در صحنه نبرد با کرونا، نقش بی بدلیلی از خود بجای گذاشت خاطرنشان کرد: از اولین روزهای شیوع اپیدمی کرونا ایشان داوطلبانه تمامی ظرفیت های مجموعه لبافی نژاد را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادند و بصورت شبانه روزی در راه بهبود وضعیت بیماران در خط اول ارائه خدمت بدون هیچ گله مندی و درخواستی ممارستی جانانه و فراموش نشدنی در کارنامه پرافتخار خود به یادگار گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه شهید جوشقانی یکی از پیشقراولان آموزش خصوصا در حوزه چشم پزشکی بودند، به برخی ویژگی های بارز اخلاقی، علمی، اجتماعی و حرفه ای  این شهید مدافع سلامت پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، صبر، بردباری و متانت حرفه ای و اجتماعی با تمامی گروههای کاری، فراگیران، دانشجویان و بیماران را از مهمترین صفات بارز اخلاقی و شخصیتی شهید جوشقانی توصیف کرد و گفت: در سلوک و منش این شهید بزرگوار صبوری، حلم و متانت به عنوان  برجسته ترین ویژگی اخلاقی ایشان همواره متبلور بود.

زالی با اشاره به توصیه های اکید قرآن کریم مبنی بر استعانت از صبر در تمامی مراحل زندگی، شخصیت این شهید ارزنده سلامت را مصداق عینی آموزه های قرآنی دانست.

تواضع، فروتنی و خشوع در رفتار حرفه ای یکی دیگر از صفات بارز شخصیتی دکتر زارع جوشقانی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آن اشاره کرد و افزود: ایشان همواره فروتنانه و با خشوع با همکاران، دوستان و دانشجویان برخورد می کردند. این شهید والامقام زمانی هم که در بالاترین رده های اجرایی خدمات ارائه می دادند خشوع و تواضع همواره به عنوان اصل جدا نشدنی از صفات و خلقیات اخلاقی زیبنده شان خودنمایی می کرد.

وی در ادامه با اشاره به شاخصه های اخلاقی دکتر زارع جوشقانی خاطرنشان کرد: نگاه مهربان و پدرانه ایشان در بالاترین مرتبه اخلاق حرفه ای با تمامی افراد خصوصا بیماران مثال زدنی بود.

زالی گفت: دکتر زارع جوشقانی هیچ گاه به ذخائر دنیوی دل نبست و هرگز به پست و مقامی وابسته نبود، این شهید بزرگوار هر مسئولیتی را صرفا فرصتی برای اعتلای علم پزشکی و خدمت به مردم می پذیرفت.

وی با بیان این اینکه توسعه آموزش پزشکی در تمام دوره ها دل مشغولی دکتر زارع بود ادامه  داد: ایشان استادی چیره دست و یکی از نقش آفرینان، توسعه علوم چشم پزشکی در کشور بودند.

زالی درادامه به دیگر خدمات ارزنده، این شهیدمدافع سلامت دانشگاه اشاره کرد و کمک به ایتام، ارائه خدمات به خیریه های سالمندان خصوصا در شهر زادگاهش کاشان را مورد توجه قرارداد.

وی با تاکید بر اینکه واژه شهید برازنده نام استاد دکتر زارع جوشقانی است تاکید کرد: فرجام این سپهسالار شهیدان دانشگاه با این نام زیبنده تر شد، شهید زارع در سنگر دفاع از سلامت مردم جانانه تا آخرین نفس مبارزه کرد و در نهایت به آمال و آرزوی خود که پیوستن به نسل برادران شهیدش بود رسید.

زالی با اشاره به اینکه راه روشن رستگاری شهید جوشقانی در مسیر خدمت رسانی، در ایستگاه پرافتخار شهادت به انتها رسید، گفت: امروز باقیات صالحات ایشان فرزندان برومندی هستند که در ذیل تربیت دکتر جوشقانی تقدیم جامعه پزشکی کشور شدند و راه ایشان را ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مفاخر علمی و  گل دسته های ارزشمندی را در جنگ با کرونا و ارائه خدمت به مردم ، تقدیم کشور کرده، یاد و خاطره استاد گرانقدر دکتر فقیهی را نیز که در روزهای اخیر بر اثر ابتلا به کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد را نیز گرامی داشت.

محمد زارع جوشقانی متولد سال ۱۳۳۱و دارای تحصیلات دکتری عمومی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، متخصص و جراح چشم، فلوشیپ قرنیه از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  با  رتبه علمی استاد تمام خدمات ارزنده ای ارائه دادند.

پیکر این شهید خدمت پس از برگزاری مراسم در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای وداع با همکاران و دانشجویان به بیمارستان لبافی نژاد و در نهایت صبح سه شنبه در دارالمومنین کاشان به خاک سپرده خواهد شد.

۵۰۵۱۸۷۸

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.