5

تشریح وضعیت کرونادرخراسان جنوبی/ رعایت ۴۸درصدی پروتکلهای بهداشتی

  • کد خبر : 7855
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
تشریح وضعیت کرونادرخراسان جنوبی/ رعایت ۴۸درصدی پروتکلهای بهداشتی

سخنگوی وزارت بهداشت درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خراسان جنوبی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی ۴۸ درصد گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری درباره وضعیت بیماری در استان خراسان جنوبی، گفت: پس از گذر از خیز بیماری در تیر ماه سال جاری از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلاء و بستری کرونا در این استان مجدداً روند صعودی به خود گرفته است که این روند افزایشی با شیب بسیار تندی در امتداد است.

وی افزود: هم اکنون شهرستان‌های بیرجند، درمیان، سرایان، طبس، فردوس، قائنات و نهبندان در این استان در وضعیت قرمز هستند و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت هشدار با خطر بالا قرار دارند.

لاری ادامه داد: از میان شهرستان‌های با وضعیت قرمز، استان خراسان جنوبی شهرستان‌های بیرجند، طبس و قائنات در فهرست ۴۶ شهرستان جدیدی هستند که از روز چهارشنبه هفته جاری به مدت ۱۰ روز مشمول ممنوعیت فعالیت‌های گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ خواهند شد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر اجرای صحیح محدودیت‌های مصوب در شعرستان‌های یاد شده، اظهار کرد: این نظارت‌ها توسط مسئولین استانی لازم و ضروری است.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی ۴۸ درصد گزارش شده است. در هفته گذشته بروز هفتگی موارد مثبت بستری در این استان حدود ۳۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است و همچنین بروز هفتگی موارد مرگ و میر کرونا در هفته گذشته در این استان حدود ۵۲ نفر فوتی به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است. میزان بروز در هردو شاخص بستری و مرگ و میر هفتگی با اختلاف بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و ترددهای فراوان بین مناطق شهری و روستایی در این استان از چالش‌های جدی مدیریت بیماری در استان خراسان جنوبی است. در حال حاضر تعداد ۲۸۶ بیمار قطعی کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که ۳۹ نفر از آنها به علت شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

لاری در خاتمه تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند افزایش حساسیت عمومی نسبت به عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از رفتار اجتماعی خطرآفرین هستیم و امیدواریم با همکاری مردم و توسعه همکاری بین دستگاهی، شاهد توقف روند رو به گسترش بیماری در کشور باشیم.

۵۰۶۲۴۶۱

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.