12

تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان‎شرقی ۸۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 790
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۵۱
تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان‎شرقی ۸۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد
رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از برنامه ریزی برای افزایش ۸۰۰ هزار تنی انواع محصولات زیر بخش های دام و طیور، شیلات، زراعت و باغبانی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، اکبر فتحی در جلسه شورای معاونین و مدیران این سازمان گفت: برای تحقق و عینیت بخشیدن به این کار، واحدهای مختلف شیوه نامه و نحوه انجام اقدامات حوزه کاری خود در راستای افزایش تولید را تهیه و در سریعترین زمان اعلام کنند.

وی با تاکید بر تلاش مضاعف فعالان بخش کشاورزی استان برای افزایش تولید در سال جهش تولید و در شرایط کرونایی، افزود: خانواده بزرگ بخش کشاورزی استان به رغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان، با تلاش مضاعف و بی دریغ خود می کوشد تا کوچکترین خللی در تهیه و تامین مایحتاج غذایی مردم بوجود نیاید.

وی با اشاره به ضرورت جهش تولید در بخش کشاورزی، ادامه داد: نام گذاری سال ۹۹ از طرف مقام معظم رهبری تحت عنوان سال جهش تولید نشانگر ضرورت و اهمیت تحقق این امر در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی و به خصوص کشاورزی است.

فتحی اظهارداشت: اگر بتوانیم تولیدات دیم محصولات کشاورزی استان را با تغذیه به موقع، مبارزه با آفات و بیماریها و آبیاری به موقع از یکهزار و ۲۰۰ کیلوگرم به یکهزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار ارتقاء دهیم یعنی فقط ۱۰۰ کیلوگرم افزایش تولید داشته باشیم در این صورت جهش تولید در واحد سطح با شیب ملایم اتفاق خواهد افتاد.

وی، با اشاره به شیوع آفت سنک در مزارع کلزا، خاطرنشان کرد: این آفت موجب کاهش ۸۰ درصدی محصول تولیدی می شود و رصد و پایش مزارع کلزا از نظر میزان آلودگی به آفت مذکور بایستی به موقع توسط کارشناسان و متخصصین کشاورزی انجام و راهنمائی های لازم در خصوص نحوه مبارزه با این بیماری به کشاورزان ارائه شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: کارشناسان کشاورزی در بازدید از مزارع بایستی دقت لازم و کافی را داشته باشند تا به موقع بتوانند انواع آفات و بیمارهای مزارع را شناسایی و تمهیدات مناسب در راستای مبارزه و پیشگیری از این موارد را بکار گیرند.

فتحی در خصوص بند الف تبصره ۱۸ نیز، اظهار کرد: نهضت توسعه و افزایش گلخانه ها در سطح استان با اتکاء به این منابع شکل گرفته است، از این رو یارانه پروژه های گلخانه ای باید به موقع تامین و پرداخت شود تا اجرا و عملیاتی ساختن این طرحها با موانع خاصی برخورد نکند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به مشکل بوجود آمده در خصوص عدم تحویل نهاده های دامی توسط وارد کنندگان این نهاده ها به دامداران و مرغداران استان، گفت: خوشبختانه با پیگیری های مستمر معاونت بهبود تولیدات دامی استان ، نهاده های مذکور از طریق شرکت پشتیبانی دام تامین شد و در حال حاضر مشکل حادی در این خصوص وجود ندارد.

استان آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که از این میزان ۸۰۰ هزار هکتار به صورت دیم و ۴۰۰ هزار هکتار آن به صورت آبی کشت می شود.

میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی استان در زیربخش های دام و طیور، آبزیان، محصولات گیاهی و باغی در حدود ۵ میلیون تن است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.