8

سه چالش مهم مقابله با کرونا/ از سوگواری تا معیشت

  • کد خبر : 7915
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۴۹
سه چالش مهم مقابله با کرونا/ از سوگواری تا معیشت

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: مهم ترین چالش مقابله با کرونا این است که با یک پدیده بیولوژیک و میکروبی رو به رو هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، نادر توکلی، اظهار داشت: در مدیریت بحران‌های طولانی مدت به دلیل اهمیت توجه به عوامل مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، همکاری بین بخشی برای کاهش چالش‌ها ضروری است.

وی اظهار کرد: پدافند غیر عامل به معنای این است که جامعه‌ای با زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کامل و کم خطر داشته باشیم.

توکلی با بیان اینکه محورهای پدافند غیرعامل جز جدا ناپذیر هر سیستمی به شمار می‌رود و رویکرد پدافند غیرعامل هم مصون‌سازی و کاهش آسیب پذیری سیستم است، افزود: مهم‌ترین چالش در مورد کرونا این است که با یک پدیده بیولوژیک و میکروبی رو به رو هستیم.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: اصل اساسی در رویکرد پدافندی و مصون سازی این بوده که جامعه درگیر نشود اما در موضوع کرونا در حال حاضر بحث مصون‌سازی و پیشگیری را نداریم، چون جامعه درگیر شده و اکنون در فاز مقابله هستیم.

وی با بیان اینکه کرونا جزو مخاطرات پدافندی محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر بحران کوتاه مدت باشد، می‌توانیم با یک مدیریت قوی آن را کنترل کنیم ولی اگر مدت زمان بحران طولانی باشد برای مدیریت و مقابله با آن باید به عوامل مختلفی توجه شود. به عبارت دیگر بحران‌های طولانی مدت به عوامل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، قومی، قبیله‌ای و اعتقادی گره می‌خورد و وضعیت پیچیده‌تر می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: برای مثال در خصوص چالش‌های فرهنگی و اعتقادی با وجود توصیه‌های بهداشتی، مراسم تدفین و سوگواری به صورت غیر رسمی برگزار می‌شود. همچنین در مورد چالش‌های اجتماعی با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف مختلف روبرو هستیم. در خصوص چالش‌های اقتصادی هم تأمین معیشت و کسب درآمد همواره به عنوان یک اولویت باید مدنظر باشد. بنابراین در این شرایط همکاری بین بخشی برای کاهش چالش‌های موجود ضروری است.

۵۰۶۲۷۶۲

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.