23

خیانت یک شرکت ایرانی به بیماران کرونایی/ کمبود نیروی انسانی و تامین تجهیزات دو مشکل اصلی حوزه سلامت در فاز سوم کرونا

  • کد خبر : 7923
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
خیانت یک شرکت ایرانی به بیماران کرونایی/ کمبود نیروی انسانی و تامین تجهیزات دو مشکل اصلی حوزه سلامت در فاز سوم کرونا
رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز، گفت: یک شرکت در تهران طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی، علیرغم دپوی دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به بهانه نوسانات قیمت، حاضر به تحویل این دستگاه‌ها نیست.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، مسعود فقیه‌دینوری قبل از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مرکز درمانی امام رضا (ع) تبریز یکی از بزرگترین مراکز مقابله با کروناست و با توجه به اینکه در حال گذر از بحران گسترده و فاز سوم هستیم با یک چالش بزرگ روبه ‌رو شده‌ایم. 
وی خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع کرونا با چالش متفاوت از جمله کمبود ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و زنجیره ابتلا مواجه بودیم ولی الان جنس چالش فرق دارد و دیگر مشکل کمبود ماسک نیست. 
رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) با اشاره به غالب بودن فاز هیجانی در فاز اول کرونا، تصریح کرد: در روزهای اول شیوع کرونا همه پای کار آمده بودند ولی بعد از گذشت روزهای هیجانی در مرحله عمل علی ماند و حوضش. 
وی افزود: هم اکنون تقریبا حوزه سلامت به تنهایی در حال مبارزه است و سایر واحدها که باید به ما کمک می‌کردند و پای کار بودند، کمرنگ‌تر شده‌اند. 
دینوری با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۹ ماه از مبارزه با کرونا، همه با مشکلات اقتصادی، تحریم و مسائلی روبرو شده‌اند که کادر درمان نیز مستثنی از این نیست؛ خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) با داشتن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل همیشه سعی کرده بهترین خدمات را ارایه دهد.
وی اضافه کرد: بدلیل کمبود نیروی انسانی بویژه نیروی پرستاری، با مشکل گردش کاری مواجه شده‌ایم، چرا که نیروی درمانی بعد از ۱۰ ماه خسته شده و چنانچه تدبیری اندیشیده نشود طی ماه‌های آینده، دیگر امکان تداوم راه میسر نخواهد بود.
رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) ابراز داشت: تجهیز و تامین شرایط در وضعیت بازار و نوسانات ارزی ما را با مشکلاتی روبه ‌رو کرده است به‌طوریکه تامین اکسیژن به عنوان یک نیاز اصلی به یک دغدغه بزرگ برای ما تبدیل شده است. 
وی تصریح کرد: به جز چند شرکت، هیچ‌گونه تامین‌کننده مطمئن اکسیژن در آذربایجان‌شرقی نداشته‌ایم و متاسفانه برخلاف بسیج مردمی برای تهیه ماسک، در این بخش هیچ اقدامی نشده است و اکسیژن مورد نیاز را استان‌های همجوار مانند اردبیل و زنجان و حتی اصفهان تهیه می‌کنیم.
وی گفت: یک شرکت طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی در تهران، با وجود دپوی حدود ۸۰ دستگاه اکسیژن، به بهانه نوسانات قیمت حاضر به تحویل دستگاه‌ها نیست و علیرغم واریز پول همچنان از عمل به تعهدات خود سر باز می‌زند و این خیانت بزرگی است که یک ایرانی می‌تواند به هموطن خود بکند. 
دینوری، به خرید تانک اکسیژن برای بیمارستان امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: تانک به تنهایی نمی‌تواند اکسیژن بسازد بلکه باید آن را پُر کرد. 
وی با بیان اینکه من نه فرد سیاسی هستم و نه وابستگی به چپ و راست دارم و فقط یک مسوولیتی را برعهده‌ام گذاشته‌اند، اظهار داشت: با نوسانات قیمت، سودآوری در حوزه تجهیزات پزشکی بالا رفته است و از این‌رو برخی تولیدکنندگان به خاطر مغایرت قیمت‌ها حاضر به توزیع محصولات خود نیستند. 
وی تاکید کرد: مسائل اقتصادی باعث شده تا تهیه برخی وسایل ضروری که حتی در داخل کشور تولید می‌شود با مشکل مواجه شود به طوری که تهیه سرساکشن و دماسنج که از تجهیزات بسیار ساده و پرمصرف بیماران کرونایی است، به یک معضل برای بیمارستان‌ها تبدیل شده است.
رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) با بیان اینکه تاکنون ۲۲ هزار تخت روز خدمات و ۶ هزار و ۲۰۰ بستری در این بیمارستان به خاطر کرونا داشتیم، اضافه کرد: یک سوم بیماران در بخش آی سی یو بیمارستان دریافت خدمات کرده‌اند. 
وی با اشاره به اینکه پرهیز از دورهمی، سفر، رعایت بهداشت و ماسک زدن وظیفه مردم در مقابله با کروناست، گفت: در حذف پول نقد، دفع زباله، بخش حمل و نقل درون‌شهری و اصناف بویژه اصناف مرتبط با موادغذایی و خوراک که بیشترین ارتباط را با مردم دارند، متاسفانه با مشکلات زیادی مواجه هستیم و برخی مسایل را رعایت نمی‌کنند.
دینوری در خاتمه گفت: ما بعد از کرونا دیگر هیچ‌گونه تفکیک زباله نداریم و همه زباله‌ها را عفونی اعلام کرده‌ایم ولی آیا این امر در شهر نیز جاریست؟ 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.