5

کنترل کرونا در کشور نیازمند راه‌اندازی سامانه‌ای پایدار است

  • کد خبر : 7968
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کنترل کرونا در کشور نیازمند راه‌اندازی سامانه‌ای پایدار است

دبیر تشخیص مصلحت نظام، یکی از اقدامات اساسی برای کنترل بیماری کرونا در کشور را راه اندازی سامانه ای پایدار با همکاری همه دستگاه ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی، در جلسه شورای فرماندهی عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، ضمن تشکر از اعضای ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، به ویژه کارکنان و فعالان در حوزه بهداشت و درمان، گفت: در این ستاد افراد نخبه، متخصص و فعال حضور دارند. از طرفی ویروس کرونا یک بیماری ناشناخته و فراگیر جهانی است که ماهیت و رفتار ناشناخته و غیرقابل پیش بینی دارد. کشور ما نیز همچون تمامی کشورها درگیر مشکلات این بیماری است.

وی ادامه داد: در پیک اول برخورد مطلوبی صورت گرفت و سامانه خوبی شکل گرفت ولی این سامانه تا اردیبهشت دوام داشت. در پیک دوم و سوم نیز نیاز به تشکیل بسیج جدی و سراسری احساس شد، با این تفاوت که سرعت سرایت و همه گیری ویروس نسبت به اوج‌های قبل افزایش شدیدی داشته است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ورود به موقع و هوشمندانه مقام معظم رهبری و فرمایشات دقیق ایشان برای مقابله با بحران کنونی، عنوان کرد: در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، مقام معظم رهبری اختیاراتی را به مسئولین دادند تا قرارگاهی متمرکز با همه امکانات کشور بسیج شوند. این یک فرصت طلایی است که باید استفاده شود.

به گفته وی، با ورود مقام معظم رهبری، انتظار می‌رود اقدامات لازم در جهت کنترل فوری بیماری و پایدارسازی سامانه‌ای دراز مدت انجام شود.

رضایی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید به میدان بیایند تا سامانه‌ای پایدار شکل گیرد تا علاوه بر کنترل بیماری از بروز موج‌های بعدی نیز جلوگیری کند. اگر این اتفاق نیفتاد، ویروس کووید ۱۹ بعد از مدتی دوباره از کنترل خارج می‌شود و فرسودگی نیروها، تجهیزات، افراد پشتیبان و حتی مردم هم افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر لزوم طراحی عملیاتی هماهنگ و یکپارچه متناسب با اقلیم‌های مختلف برای جلوگیری از انتقال ویروس، عنوان کرد: اینکه در هر اقلیم باید از کدام نقاط شروع به فعالیت کرد تا پایدارسازی امکان پذیر باشد، اهمیت بسزایی دارد. باید عملیات سلامت تعریف کنیم تا سامانه پایدار در استان مستقر شود.

رضایی در خصوص سیاست‌های کلی سلامت که ۶ سال پیش ابلاغ شد، عنوان کرد: اگر به این سیاست‌ها جدی عمل می‌شد، راندمان بسیار بالا می‌رفت. به تمامی اعضای فعال در حوزه سلامت توصیه می‌کنم این سیاست‌ها را مطالعه و تا جایی که می‌توانند آن را عملیاتی کنند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: در حال حاضر با یک تهدید و یک فرصت بزرگ رو به رو هستیم. تهدید به این دلیل که این بیماری باید هرچه زودتر کنترل شود و از طرفی باید از فرصت استفاده کرده تا آسیب‌ها را مشخص و پاکسازی کنیم، نقاط ضعف را شناسایی کنیم و آنها را از بین ببریم تا بتوانیم با بهره وری بیشتر و هزینه کمتر از بحران‌ها گذر کنیم.

وی، هدف نظارت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام را آسیب شناسی و حل مشکلات اعلام کرد و گفت: امیدواریم جامعه سلامت کشور سیاست‌های ابلاغی سلامت را مطالعه و مشکلات آن را بیان کنند تا از نظراتشان استفاده کنیم، به ویژه در این مدتی که در حال تنظیم سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه هستیم.

۵۰۶۳۸۴۱

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.