9

تشریح وضعیت توزیع انسولین در داروخانه های هلال احمر

  • کد خبر : 7993
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
تشریح وضعیت توزیع انسولین در داروخانه های هلال احمر

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، گفت: با توجه به افزایش دو تا چهار درصدی مراجعات به داروخانه های هلال احمر برای دریافت انسولین، نیاز به افزایش سمهیه انسولین داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صفاریه، ظهر پنج شنبه در گفتگو با برنامه روی خط خبر شبکه خبر در خصوص وضعیت توزیع انسولین در داروخانه‌های هلال احمر، افزود: جمعیت هلال احمر کشور مجموعاً ۳۷ داروخانه در سطح کشور دارد و امسال مراجعات برای دریافت انسولین دو تا چهار برابر افزایش یافته است اما سهمیه دریافتی هلال احمر که از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی تأمین می‌شود، افزایشی نداشته است.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر درخواست افزایش تخصیص سهمیه انسولین به هلال احمر را داده ایم و امیدواریم این درخواست پذیرفته شود. با این حال همکاران من در تلاشند تا انسولین به میزان کافی به جامعه هدف مدنظر برسد.

صفاریه گفت: یکی از راهکارها برای دسترسی بیماران نیازمند انسولین این است که ۹۹ درصد تحویل انسولین به بیماران از طریق سیستم بیمه‌ای و تأیید آنلاین بیمه‌ای انجام شود. با این شیوه انسولین به راحتی به دست بیماران می‌رسد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی کشور در خصوص سهمیه هلال احمر برای انسولین خاطرنشان کرد: تاکنون نسبت به سال گذشته تغییری در میزان تخصیص سهمیه انسولین نداشته ایم اما با این حال این دارو به دست بیماران رسیده است. اما بخشی از این انسولین برای بیماران با نسخ آزاد است که معاونت غذا و دارو در حال راه اندازی سامانه جدیدی است که تقاضای نسخ آزاد برای انسولین نیز پوشش داده شود.

وی ادامه داد: جامعه افراد مبتلا به دیابت در کشور تغییری نکرده اما تفاوت نرخ دارو در کشور ما و کشورهای همسایه در میزان کمبود انسولین در هفته‌های گذشته مؤثر بوده است اما با سامانه جدید سازمان غذا و دارو مشکل کمبود انسولین به ویژه برای بیماران با نسخ آزاد حل می‌شود.

صفاریه در خصوص دریافت انسولین از داروخانه‌های هلال احمر توضیح داد: بیماران می‌توانند با دفترچه بیمه همراه با مهر پزشک معالج به داروخانه‌های هلال احمر مراجعه کنند و داروهای خود را تحویل بگیرند. در حال حاضر بمشکل ما بیماران دارای نسخ آزاد هستند که امیدواریم این مشکل حل شود.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی کشور گفت: مشکل دیگر لزوم افزایش سهمیه انسولین به داروخانه‌های هلال است که برای این منظور نیز باید منتظر پاسخ معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی باشیم.

وی در خصوص امکان خدمات غیرحضوری به بیماران خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های تحویل غیرحضوری دارو به بیماران موجود است و تدابیر آن نیز انجام شده است و می‌توانیم این سرویس را به بیماران ارائه دهیم.

وی در خصوص تولید انسولین بیان کرد: در حال حاضر بخشی از انسولین مورد نیاز کشور در داخل کشور تولید می‌شود و بخشی نیز وارداتی است که هر دو بخش خوشبختانه قدری تقویت شده است. کنترل قاچاق معکوس انسولین و نظارت بر نحوه توزیع آن، مشکلات کمبود را حل خواهد کرد.

صفاریه اظهار داشت: البته همواره در فاصله بین تحویل دارو، یک یا دو روز کمبود دارو در کشور ایجاد می‌شود اما با افزایش سهمیه این مشکل نیز حل خواهد شد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی کشور در خصوص وجود ماسک و اقلام بهداشتی پیشگیرانه از کرونا توضیح داد: محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده و ماسک‌ها به وفور در داروخانه‌های هلال احمر موجود است و مردم به راحتی می‌توانند تهیه کنند.

۵۰۶۴۳۱۱

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.