3

نگران گسترش انتقال ویروس در فضاهای سربسته هستیم

  • کد خبر : 8055
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
نگران گسترش انتقال ویروس در فضاهای سربسته هستیم

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نسبت به گسترش انتقال ویروس کرونا در محیط های سربسته هشدار داد.

محسن فرهادی، در گفتگو با خبرنگار مهر، نسبت به تبعات شکل گیری تجمعات در قالب هر برنامه و مراسمی هشدار داد و گفت: تبعات ناگوار و مرگ و میرهای تجمعات، همواره دو هفته بعد از آن خودش را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کنونی که وضعیت بسیار بغرنج و ناگوار است، تصریح کرد: آمارهای ابتلاء و مرگ و میر در این روزها بسیار نگران کننده است. وقتی می‌بینیم هر روز تعدادی از هموطنان ما عزادار یکی از نزدیکان خود می‌شوند.

فرهادی ادامه داد: متأسفانه برخی از هموطنان هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند و تا زمانی که وارد بیمارستان‌ها نشوند و تهدیدات این ویروس را نبینند، باور نمی‌کنند که این بیماری چقدر خطرناک و کشنده است و با کسی هم شوخی ندارد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که هر شکل از تجمعات قابل توجیه نیست، گفت: مراسم عروسی یا ختم، مهمانی‌های فامیلی و خانوادگی و…، منجر به افزایش موارد ابتلاء و مرگ و میر خواهد شد. لذا، تاکید ما بر ماندن در خانه و اجتناب از ترددهای غیر ضروری در جامعه است.

فرهادی با اشاره به در پیش بودن روزهای سرد سال، افزود: ما نگران گسترش انتقال ویروس در فضاهای بسته است که تهویه هم وجود ندارد و می‌تواند منجر به افزایش موارد ابتلاء در ماه‌های پایانی سال شود. لذا، باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که مهم‌ترین موضوع در مقابله با گسترش شیوع ویروس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

۵۰۶۵۲۶۹

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.