9
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی:

بازسازی ۲۹۶۵ واحد مسکونی و دامی زلزله‌زدگان میانه و سراب تمام شد

  • کد خبر : 8186
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۱۹
بازسازی ۲۹۶۵ واحد مسکونی و دامی زلزله‌زدگان میانه و سراب تمام شد
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات ساختمانی ۲ هزار و ۹۶۵ واحد مسکونی و دامی مناطق زلزله زده میانه و سراب تمام شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، حافظ باباپور، روز یکشنبه با اشاره به سالگرد زمین لرزه ۵.۹ ریشتری شهرستان‌های میانه و سراب افزود: زلزله زدگان تا حدودی سامان گرفته اند اما تعدادی از آنان به علل مختلف از جمله گرانی مصالح، هنوز سرپناه خود و دام هایشان را به سرانجام نرسانده اند.
 
وی با بیان اینکه در این زلزله ۶ هزار و ۵۵۲ واحد مسکونی خسارت دیده بود، اظهار داشت: در این حادثه یک هزار و ۷۹۷ واحد شهری و ۴ هزار و ۷۵۵ واحد روستایی آسیب دیده بود.
 
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت ۳ هزار واحد احداث و ۳ هزار و ۵۵۲ واحد شهری و روستایی تعمیر شده و ۱۱ هزار و ۵۸۴ واحد برای دریافت تسهیلات احداث واحدهای دامی و معیشتی به بانکهای عامل معرفی شده است.
 
باباپور، با بیان اینکه در این مدت ۳ هزار و ۸۷۱ واحد مسکونی و دامی آواربرداری و ۴ هزار و ۲۷۲ واحد مسکونی و دامی پی کنی شده است، ادامه داد: برای ۴ هزار و ۱۷۶ واحد فنداسیون، ۴ هزار و ۴۸ واحد اسکلت و برای ۳ هزار و ۸۳۶ واحد مسکونی و دامی سقف اجرا شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه بازسازی مناطق زلزله زده در میانه و سراب به شیوه نوین انجام شد، یادآوری کرد: مدیریت سریع و صحیح و اعطای وام‌های بلاعوض بعد از چند روز از وقوع زلزله منجر شد تا همه موضوعات به خوبی پیش رود.
 
باباپور، افزود: با توجه به فرارسیدن سرمای پاییز و زمستان و شرایط کرونایی کنونی، با تلاش مردم مناطق زلزله زده و حمایت بانک ها و دستگاه های دولتی کار بازسازی بقیه واحدهای آسیب دیده نیز انجام می شود.
 
زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به بیش از ۶ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان های سراب و میانه شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.