4

لزوم ورود وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه به حل مشکلات رادیولوژی

  • کد خبر : 8242
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
لزوم ورود وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه به حل مشکلات رادیولوژی

رئیس انجمن رادیولوژی ایران، بر لزوم ورود وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه جهت حل مشکلات حرفه رادیولوژی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی صانعی، با اشاره به ضرورت افزایش تعرفه‌های رادیولوژی در کشور، گفت: در حال حاضر هر چند که کمبودی در زمینه دستگاه‌های رادیولوژی مانند سی تی اسکن احساس نمی‌شود ولی این دستگاه‌ها به مرور زمان فرسوده خواهند شد و نیاز به تعمیرات و به‌روزرسانی دارند بنابراین با اصلاح تعرفه‌ها باید شرایط به سمتی پیش رود که تعمیر و خرید دستگاه‌ها برای مراکز رادیولوژی مقرون به صرفه باشد.

وی درباره برگزاری سی و ششمین کنگره رادیولوژی ایران، اظهار داشت: این کنگره به صورت مجازی از ۱۳ آبان آغاز شد و با حضور اساتید و دستیاران رادیولوژی و رادیولوژیست‌های سراسر کشور تا ۱۶ آبان ادامه داشت و همچنین تا ۳۰ آبان روزهای پنجشنبه و جمعه این کنگره برگزار می‌شود.

صانعی افزود: این کنگره به صورت آفلاین و با ۱۰۰ سخنرانی ضبط شده از سخنرانان داخلی و اساتید مدعو خارجی طی دو ماه در سایت کنگره قابل دسترس است.

وی با عنوان این مطلب که روز جهانی اشعه در هشت نوامبر یا ۱۸ آبان است، گفت: هر ساله همزمان با روز جهانی کشف اشعه ایکس و یا روز جهانی اشعه گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوتان این حوزه انجام می‌گرفت ولی امسال به دلیل شیوع کرونا در تلاشیم که پاسداشتی از یاد و خاطره شهدای سلامت رادیولوژی داشته باشیم.

صانعی با اشاره به خدمات شبانه روزی رادیولوژیست‌ها و کارشناسان حوزه رادیولوژی در شرایط کرونا، افزود: این در حالی است که تعرفه خدمات رادیولوژی در کشور بسیار پایین است و باید وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه اقدامات لازم را جهت افزایش تعرفه‌ها انجام دهند البته ما معتقدیم که تعرفه‌ها باید اصلاح شود ولی هزینه بر دوش مردم نباشد به طوری که بیمه‌ها این بار را بر دوش بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها به مرور زمان نیاز به جایگزینی و به روز رسانی دارند و این در حالی است که با افزایش قیمت ارز خرید دستگاه‌های جدید بسیار با مشکل مواجه شده است.

صانعی گفت: برای ارائه خدمات با کیفیت به مردم و بیماران لازم است که تجهیزات به روز شوند و از آنجایی که تمامی تجهیزات ما وابسته به ارز است، شرایط اقتصادی کشور بیش از سایر رشته‌ها ما را متاًثر می‌کند و عدم تناسب بین قیمت تمام شده خدمات و تعرفه، مشکلات زیادی برای مراکز و موًسسات تصویربرداری ایجاد می‌کند که
امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت و بیمه‌های درمانی، این روند اصلاح گردد.

۵۰۶۶۴۷۲

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.