5

پنهان کردن بیماری از علل مرگ و میر بالای کرونا در ایلام است

  • کد خبر : 8572
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۴۳
پنهان کردن بیماری از علل مرگ و میر بالای کرونا در ایلام است

ایلام-معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پنهان کردن بیماری از علل مرگ و میر بالای کرونا در ایلام است، گفت: کمتر از دو هفته دیگر مشکل اکسیژن ساز استان را حل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی صبح دوشنبه در دیدار با استاندار ایلام ضمن تقدیر و تشکر از زحمات استاندار و مجموعه ستاد کرونای استان، اظهار کرد: امروز شاهد یکی از زبده ترین تیم‌های درمان کشور در استان ایلام هستیم و اینجا لازم است از تلاش خوب مجموعه همکاران دانشگاه علوم پزشکی ایلام تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی در ادامه از تهیه دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان امام، سرابله و دره شهر خبر داد و گفت: کمتر از دو هفته دیگر مشکل اکسیژن ساز استان را حل خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین چهار سی تی اسکن برای چهار شهرستان فاقد این وسیله حیاتی درنظر گرفته‌ایم که تا قبل از عید تحویل استان داده خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این مطلب که تجهیزات خوبی برای استان در حوزه بهداشت و درمان فراهم شده است، گفت: الان نصف بیمارستان امام ایلام «آی سی یو» شده و همه بیمارستان‌های استان نیز مجهز به بخش پذیرش بیماران کرونایی شده‌اند.

وی در ادامه از اهدای ۱۵ دستگاه کمک تنفسی به استان خبر داد و گفت: قرار است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز ۲۰ دستگاه کمک تنفسی بای پپ برای استان فراهم کند که این مهم نیازمند پیگیری است.

جان بابایی ضمن تشکر از استاندار و مجموعه سپاه استان در مجهز کردن نقاهتگاه قلاویزان، گفت: به جرات می‌توان گفت که امروز نقاهتگاه ایلام از مجهزترین نقاهتگاه‌های کشور است.

وی در ادامه علت مرگ و میر بالای در استان را ابتلای بالای افراد مسن، سالخورده و دارای بیماری زمینه‌ای عنوان کرد و گفت: علت دیگر مرگ و میر بالا در استان این است که افراد بیماری خود را پنهان کرده و دیر به پزشک مراجعه می‌کنند.

در ادامه این نشست محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور نیز از اهدای ۴۰ سیلندر اکسیژن ساز برای ایلام خبر داد و گفت: مجموعه هلال احمر در کنار کادر بهداشت و درمان در صف مبارزه با کرونا هستند و در این زمینه در تلاش هستیم که زمینه خدمات اکسیژن رایگان به مردم را فراهم کنیم.

۵۰۷۲۵۷۲

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8572

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.