8
رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

افتتاح آزادراه تبریز- سهند منوط به رعایت اصول ایمنی است

  • کد خبر : 8929
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۳۱
افتتاح آزادراه تبریز- سهند منوط به رعایت اصول ایمنی است
رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: شرط لازم و قطعی برای افتتاح آزادراه تبریز- سهند رعایت اصول ایمنی راهداری و راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، موسی خلیل اللهی در جلسه بررسی آخرین وضعیت آزادراه تبریز – سهند با تاکید بر اینکه مجوز افتتاح  این آزادراه تنها با رعایت اصول ایمنی صادر می شود، افزود: به منظور حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع هر گونه جرم احتمالی در این مسیر، تنها به شرط رعایت شاخص های احداث آزادراه و مسایل ایمنی، اجازه افتتاح آزادراه تبریز- سهند داده خواهد شد.
وی با ابراز خرسندی از بهره برداری آزمایشی آزاد راه تبریز – سهند پس از سال ها انتظار اظهار داشت: البته احداث یک آزادراه مبنی بر رعایت شاخص هایی است که باید رعایت شود و متاسفانه تاکنون اصول مد نظر در این پروژه به طور کامل رعایت نشده است.
خلیل اللهی اضافه کرد: بر اساس مکاتبات انجام شده بین دادگستری کل استان با استانداری آذربایجان شرقی، در صورتی که مسایل ایمنی و شاخص های مدنظر در احداث آزاد راه رعایت نشود، به هیچ عنوان اجازه افتتاح و بهره برداری از آن داده نخواهد شد.
وی ادامه داد: متاسفانه خاطره خوبی از احداث برخی پروژه های راه سازی در آذربایجان شرقی از جمله اتوبان شهید کسایی که در طول ۱۷ کیلومتر اتوبان خروجی های متعددی ایجاد شده است و این موضوع عامل افزایش تصادفات و تصرف اراضی ملی شده، در اذهان عمومی مردم وجود ندارد.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به این مساله و با هدف حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و خطرات احتمالی برای شهروندان، تنها به شرط رعایت شاخص ها و استانداردهای ملی ساخت آزادراه و مسایل ایمنی، افتتاح آزادراه تبریز- سهند ممکن خواهد شد.
طرح ساخت آزادراه ۲۲ کیلومتری تبریز – سهند به سال ۱۳۸۷ تصویب شد، اما تا مدت ها پیشرفت چندانی نداشت که با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید و با در نظر گرفتن مطالبه به حق مردم در تسریع بهره برداری از این طرح مهم راه سازی، تحقق آن در محور فعالیت های مدیریت ارشد آذربایجان شرقی قرار گرفت.
بر این اساس ۵۳ درصد از تملک اراضی واقع در محدوده طرح طی ۳ سال  اخیر  محقق شد و  هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی اجرای آن نیز به دلیل افزایش قیمت مصالح به ۲۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
گزارش‌ها حاکی است با وجود اینکه این آزادراه هنوز به بهره برداری کامل و رسمی نرسیده است، اما تردد ساکنان شهر جدید سهند از این محور ارتباطی در روزهای اخیر شدت گرفته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.