11
رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

دستگاه قضائی با تصرفات حریم رودخانه‌ها برخورد می‌کند

  • کد خبر : 9294
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۴۴
دستگاه قضائی با تصرفات حریم رودخانه‌ها برخورد می‌کند
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: این مجموعه با هر گونه دخل و تصرف غیرقانونی و غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها به شدت و قاطعانه برخورد می کند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، موسی خلیل اللهی در دیدار با مدیر عامل آب منطقه ای و فرماندهی مرزبانی آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر  رصد و بررسی دقیق تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه ها، افزود: حریم و بستر رودخانه ها به دلیل اینکه جزو اراضی مرغوب و با ارزش افزوده بالا تلقی می شود، همواره مورد طمع افراد سودجو بوده است و این موضوع ضررهای جبران ناپذیری به منابع ملی وارد می کند.
وی اظهار داشت: یکی از تکالیف و اولویت های دستگاه قضایی حفظ حقوق عامه و بحث پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تجاوز افراد فرصت طلب به حریم رودخانه هاست و قوه قضائیه به هیچ عنوان اغماضی در این خصوص انجام نخواهد داد.
خلیل اللهی ادامه داد: بر همین اساس دستگاه قضایی و دادگستری کل آذربایجان شرقی با هرگونه دخل و تصرف غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها قاطعانه برخورد می کند.
وی با تاکید بر ارائه راهکارهای مناسب به منظور جلوگیری از تصرفات غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه ها از سوی دستگاه های مسئول، یادآور شد: حفظ حقوق عامه و مقابله افراد فرصت طلب بدون همکاری نهادهای مسئول امکان پذیر نبوده و همه دستگاه ها در خصوص رعایت این مساله مکلف هستند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت رودخانه ها و مسیل های اسان به ویژه در شهرستان جلفا و نحوه تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارائه داد.
یوسف غفارزاده با اشاره به ضرورت رعایت ملاحظات حفاظتی رودخانه ها و مسیل ها، اظهار داشت: حد بستر و حریم رودخانه پرآب ارس در محدوده شهرستان جلفا تعیین و عملیات رپرگذاری آن نیز انجام شده است.
وی دیواره سازی رودخانه ارس برای حفاظت و جلوگیری از فرسایش ساحل آن را نیز مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: این موضوع از لحاظ رعایت حسن همجواری با کشورهای همسایه و تمامیت ارضی کشور حائز اهمیت فراوان است.
غفارزاده به برخی عواقب تصرفات غیرقانونی در حد بستر و حریم رودخانه های مرزی اشاره و بر رعایت کامل قانون توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی و همکاری با شرکت آب منطقه‌ای استان تاکید کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.