4

سه نگرانی‌ وزارت بهداشت از شیوع کرونا/ خرید ۴۲ میلیون دوز واکسن

  • کد خبر : 9355
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
سه نگرانی‌ وزارت بهداشت از شیوع کرونا/ خرید ۴۲ میلیون دوز واکسن

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اگر شرکت‌های خصوصی حضور کارمندان را به حداقل نرسانند با آنها برخورد می‌کنیم، گفت: آزمایش واکسن تولید داخل از هفته آینده وارد فاز انسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی، بعد از ظهر چهارشنبه در ارتباط زنده با شبکه خبر، به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح حرکت گسترده‌ای در زمینه آموزش بیماری یابی، افزایش تست و درمان زودرس سرپایی بیماران و همچنین مدیریت بیماری قبل از رسیدن به بیمارستان شروع کرده‌ایم که طرحی محله محور و خانواده محور است.

وی گفت: با کمک سفیران سلامت این طرح در کشور شروع شد و امیدواریم مردم نیز همکاری‌های لازم را انجام دهند و در پایان طرح دستاوردهای خوبی را به جهان در زمینه کاهش بیماری، موارد بستری و مرگ و میر ارائه خواهیم کرد.

نمکی با اشاره به اینکه آمارهای نگران کننده امروز به دلیل تلنبار بیماران گذشته است، ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک با کاهش موارد بستری و مرگ و میر روبرو خواهیم شد و از مردم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی که در برخی جاها بیش از ۹۰ درصد بوده است تشکر می‌کنم که نشان دهنده همکاری آنها با نظام سلامت است.

وزیر بهداشت گفت: سه مورد نگرانی وجود داشت که یکی از آنها ترافیک صبحگاهی به دلیل رفت و آمد کارمندان شرکت‌های خصوصی و دولتی بود که امروز رئیس جمهور دستور دادند حضور کارکنان را در ادارات به حداقل برسد. در حد تعطیلی مگر در موارد مورد نیاز و از شرکت‌های خصوصی نیز می‌خواهیم که با ما همکاری کنند چرا که در غیر این صورت همکاران ما مجبور به تعطیلی شرکت‌های خصوصی خواهند شد.

وی افزود: مورد دیگر نگرانی از انبوه جمعیت در مراکز توزیع مرغ در بازارهای روز و تره بار بود که در این خصوص نیز رئیس جمهور به دو وزیر دستور دادند که این موارد را در اسرع وقت ساماندهی کنند تا جمعیت تراکم نداشته باشد.

وزیر بهداشت در خصوص واکسن کرونا نیز گفت: این موضوع را از سه طریق دنبال می‌کنیم که خرید واکسن از طریق سازمان جهانی بهداشت است که ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز وارد می‌کنیم که حدود ۱۰ درصد جمعیت (۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر) را پوشش خواهد داد.

وی افزود: همچنین با قرارداد مشترک با کمپانی صاحب نامی ۵.۵ میلیون دوز واکسن خریداری خواهیم کرد و ۲۰ میلیون دوز را از کمپانی دیگر می خریم و در مجموع ۴۲ میلیون دوز برای ۲۰ تا ۲۱ میلیون نفر تدارک خواهیم دید.

وی گفت: این واکسن باید در دو نوبت تزریق شود.

نمکی در خصوص تولید واکسن داخل، افزود: تولید واکسن داخل نیز به خوبی پیش می‌رود و علیرغم ذهنیت برخی که شرکتهای دانش بنیان را قبول ندارند در این خصوص به خوبی پیش رفته‌ایم و از میان ۱۲ شرکت، ۴ شرکت جلوتر از بقیه هستند و یک شرکت نیز اجازه تست انسانی را گرفته است و از هفته آینده تست روی انسان را آغاز می‌کنیم. و امیدواریم طی چند ماه آینده خبر نهایی شدن تولید ساخت واکسن داخل را به مردم اعلام کنیم.

۵۰۸۰۶۰۹

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9355

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.