5

برخی محدودیت ها در تهران ادامه می یابد / ممنوعیت تردد شبانه

  • کد خبر : 9792
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
برخی محدودیت ها در تهران ادامه می یابد / ممنوعیت تردد شبانه

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ضمن تغییر وضعیت شیوع بیماری در شهر تهران از قرمز به نارنجی، از استمرار بخشی از محدودیت ها در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، گفت: آثار اعمال محدودیت‌ها بر میزان مرگ و میر، بستری و مراجعه سرپایی در هفته‌های آتی منعکس خواهد شد.

وی ادامه داد: بالغ بر ۳۰ درصد ترافیک و تردد درون شهری و ۳۰ درصد استفاده از حمل و نقل عمومی در هفته اخیر کاهش پیدا کرده است. علی رغم اینکه برخی از دستگاه‌ها در خصوص تعطیلی کارمندان اقدامی نکردند، اما شاهد کاهش مراجعه به بخش‌های اداری بودیم.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ۱۴۵ هزار بازدید تلفیقی با محوریت نیروی انتظامی در ۱۰ روز اخیر انجام شد که گزارشات حاکی از اجرای ۹۰ درصد دستورالعمل‌ها توسط اصناف شهر تهران دارد.

زالی همچنین از شهروندان و کسبه به علت این همراهی با توجه به محدودیت‌های اقتصادی تشکر کرد و گفت: استمرار این همراهی‌ها به طور قطع اثرات مطلوبی در پی دارد و می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی باشد.

وی تصریح کرد: محدودیت‌های اعمالی در شهرهایی با وضعیت نارنجی بیماری متفاوت از شهرهایی با وضعیت قرمز است. از هفته آینده در مشاغل اضطرار تصمیم بر حضور دو سوم کارکنان و در سایر بخش‌ها و ادارات دولتی، غیردولتی و خصوصی حضور ۵۰ درصد کارکنان خواهد بود. برخی از محدودیت‌های مشاغل گروه ۳ و ۴ استمرار خواهد داشت، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، نمازهای جماعت و جمعه و فعالیت‌های آئینی کماکان در تهران تعطیل خواهد بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، عنوان کرد: محدودیت‌های تردد شبانه و ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی کماکان از هفته آینده در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.

وی در پایان گفت: وضعیت نگران کننده اقتصادی فشار قابل توجهی بر اصناف وارد می‌کند، به همین دلیل باید با کنترل گلوگاه شیوع بیماری از جمله ناوگان حمل و نقل عمومی و ادارات، تصمیمات طوری اتخاذ شود که اصناف را دچار مشکل نکند.

۵۰۸۶۷۴۶

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.