4

تشریح اهداف طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری کرونا

  • کد خبر : 9961
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۶:۲۵
تشریح اهداف طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری کرونا

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، به تشریح اهداف طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری کرونا و مراقبت از بیماران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهین محمد صادقی، گفت: طرح شهید سلیمانی تکمیل شده تمام زحماتی است که دوستان در وزارت بهداشت داشتند ولی چون پروژه بزرگ و ملی می‌شود، حتماً نقاط ضعف و قوت هم خواهد داشت.

وی افزود: این طرح نقاط ضعف عملکرد ما در کنترل بیماری را تا امروز مورد بررسی قرار داده و نقاط قوت را تقویت کرده است. ما در چند ماه گذشته به دلایل سیاسی، اجتماعی و فشار افکار عمومی بر بحث درمان متمرکز شدیم، در طرح محله محور شهید سلیمانی سعی می‌کنیم سطح تماس بیماران و افراد مشکوک را با بقیه افراد کاهش دهیم. تمام بیماران، کسانی که با بیماران تماس داشتند، علامت دارند و… باید شناسایی شده و از جامعه جدا شوند و مورد حمایت اجتماعی و معیشتی قرار گیرند.

محمدصادقی ادامه داد: در این طرح از ظرفیت بسیج برای مردم، نیروها، مساجد و…، استفاده می‌کنیم. بسیج یک گروه خاص نیستند، ما بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه مردم را بسیجی می‌دانیم. در این طرح بسیجی‌ها، مردم محل، سامانه ۴۰۳۰ و…، که بیمار را شناسایی و به ما معرفی کنند با ما همکاری کرده است. از افراد شناسایی شده با حفظ کرامت می‌خواهیم در منزل بمانند و یا اگر امکانات قرنطینه خانگی ندارند به مراکز ما بیایند که با کمک وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تعبیه شده است. بر اساس آمار ۳۰ درصد افراد در مراجعاتی که به مراکز درمانی داشتند بیمار شدند اما در این طرح رابطان بهداشت ما به سراغ بیماران می‌روند. بیمارانی که در خانه مانده‌اند هم نیاز به حمایت معیشتی دارند که از سوی افراد ما اجرا می‌شود، آب، غذا و…، درب منازل این افراد تحویل داده می‌شود.

وی افزود: طرح محله محور شهید سلیمانی کار مشترک بسیج و وزارت بهداشت است و بنا است از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود و بسیج به کمک وزارت بهداشت بیاید. طرح شهید سلیمانی به شکل پایلوت از ۴ هفته قبل در برخی استان‌ها اجرا شد که نتایج خوبی داشته است.

محمدصادقی گفت: در بررسی‌های ما مشخص شد پس از غربالگری بیمار به حال خود رها می‌شد و کسی نبود تا او را کنترل کند در اینجا بسیج و وزارت بهداشت افراد شناسایی شده را رهگیری و حمایت می‌کند و سطح تماس افراد آلوده به حداقل می‌رسد. بیماری که شناسایی می‌شود نباید خودش راه بیفتد و به خانه برود باید آمبولانس او را به خانه برساند و یا برعکس. هزینه‌ای برای آزمایش، تست، وسایل درمانی و داروها از افراد گرفته نمی‌شود و حفظ کرامت بیمار اولویت اول ما است.

وی افزود: ۴۰ تا ۵۰ هزار پایگاه مقاومت با ظرفیت حدود ۵ تا ۱۵ نفر فعال هستند و مجموع تیم‌های حمایتی اکنون نزدیک ۲۰ هزار تیم حمایتی هستند. البته در تهران اندکی با مشکل مواجه هستیم.

۵۰۸۸۶۳۴

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.